Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Afla ce trebuie sa faci inainte sa renunti la un client problema

Tags: clienti problema, lipsa de profesionalism, punct de vedere

Toti cei care au o afacere sau lucreaza intr-o companie au intalnit cel putin o data acea tipologie de client problema. Pentru cei care lucreaza in domeniu, un telefon primit la miezul noptii pentru o problema deloc grava este un lucru foarte deranjat. Mai mult decat atat, atunci cand companiile renunta la anumiti clienti trebuie sa o faca intr-un mod amiabil pentru a evita neplacerile si pentru a evita acea situatie in care clientul respectiv incepe sa pateze imaginea afacerii pe care te-ai chinuit din greu sa o cladesti.
Orice companie care se respecta doreste sa se tina de cuvant fata de toti clientii, insa ca in orice alt domeniu erorile si problemele apar. Unii clienti sunt intelegatori si nu pun mare accent pe aceste mici scapari ale companiilor, insa exista si clienti care fac scandal din orice.
 
Asadar, daca si tu ai treci printr-o astfel de situatie si vrei sa renunti la un client, noi iti spunem ce trebuie sa faci inainte de a lua atitudine:
 
1. Afla toate detaliile
 
Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa asculti atat angajatii, cat si clientul. Incearca sa intelegi si punctul de vedere al clientului si nu urmari doar beneficiile companiei tale. Este adevarat ca oricine greseste, insa nu te baza pe acest lucru in vremuri precum cele in care traim, cand toata lumea tinde sa atinga perfectiunea. Fii calm si ascultator. Incearca sa analizezi situatia fara a fi subiectiv.
 
2. Cauta solutii
 
Dupa ce ai ascultat si ai analizat ambele parti, incearca sa cauti o solutie pentru a rezolva problema. Nu te gandi din prima clipa la incheierea contractului cu clientul respectiv, deoarece in primul rand compania ta va avea de pierdut nu numai bani dar si o relatie care a fost construita cu greu. Incearca sa gasesti o solutie care ar putea impaca ambele parti.
 
3. Fa calcule
 
In cazul in care nu gasesti nici o solutie si esti din ce in ce mai tentat sa renunti la colaborarea cu clientul respectiv, mai arunca o privire peste rapoarte si peste cifrele de profit. Este posibil sa renunti la unul dintre cei mai profitabili clienti ai tai, iar acest lucru poate dauna companiei tale. Analizeaza cu atentie.
 
4. Treci la fapte
 
In cazul in care acest client nu este unul cheie in compania ta, cel mai bun lucru este sa renunti la contractul cu acesta. Adopta o atitudine pozitiva si deloc aroganta atunci cand anunti persoana in cauza ce decizie ai luat. Incearca sa fii politicos pentru ca acea persoana trebuie sa ajunga la aceeasi concluzie la care ai ajuns si tu, asta in cazul in care nu vrei sa iti faca firma de ras si sa te acuze de lipsa de profesionalism si seriozitate. Nu iti risca reputatia pentru un contract.

 
Autor: Ana Tudor


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0