Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce trebuie sa faci cand un angajat isi da demisia

Tags: management, sfaturi de management, demisie, recrutare, contraoferte

Ce trebuie sa fac cand un angajat isi da demisia? In trecut, am fost luat pe nepregatite si nu am reactionat suficient de intelept. Nici nu am stiut sa profit cum trebuie de timpul pe care l-au mai petrecut in firma. Exista vreun protocol privind ceea ce e de facut cand cineva iti inmaneaza preavizul?
1. Primeste vestea cu zambetul pe buze. Poate ca in sinea ta te panichezi, caci te gandesti cum vei reusi oare sa gasesti pe altcineva, dar nu-i arata angajatului asta. Nu este profesional sau adecvat sa te enervezi. In schimb, felicita-l pentru noua functie si spune-i ca-i vei duce dorul. 
 
2. Nu veni cu o contraoferta. Managerii fac adesea contraoferte cand intra in panica, dara asta nu functioneaza bine pe termen lung. Angajatul a decis deja ca-ti spune la revedere. Daca incerci sa-l momesti cu bani, tii in front o persoana nemultumita, asa ca mai bine abtine-te.
 
3. Discuta elementele logistice imediat. Afla care va fi ultima zi de lucru, ce crede ca mai poate face pana atunci si cand isi va anunta plecarea public. Ultima parte este foarte importanta. Daca angajatul abordeaza demisia profesionist si elegant, el trebuie sa-si anunte colegii. Pe de alta parte, daca pare trist, fa tu insuti anuntul, astfel incat sa poti controla tonul.
 
4. Creeaza un plan de tranzitie. Vorbeste cu angajatul si fa o lista cu toate proiectele la care lucreaza momentan, inclusiv clientii actuali. Apoi decideti ce mai poate incheia pana la sfarsitul perioadei pe care o va mai petrece cu tine si ce vei face tu pentru a muta responsabilitatile pe umerii altcuiva. 
 
5. Gandeste-te ce calitati vrei sa aiba inlocuitorul celui care si-a dat demisia si incepe procesul de recrutare. Nu posta automat aceeasi fisa de post pe acre ai pus-o si cand l-ai angajat pe demisionar. Profita de ocazie sa te gandesti la abilitatile angajatului ideal in rolul respectiv.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.5 din 5 - 3 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0