Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum castigi audienta pe care ti-o doresti?

Tags: management si marketing, audienta, public, clienti, potentiali clienti, competitori

Cui te adresezi atunci cand iti promovezi produsele? Stii daca promovarea se face in directia potrivita? Canalul de comunicare ales de tine e cel corespunzator segmentului de target pe care il ai in vedere?
Sunt intrebari la care nu toti managerii si nu toti antreprenorii vor avea un raspuns. Iar un produs fara sustinerea clientilor nu poate exista pe termen lung.

Gandeste-te, in primul rand, cui te adresezi si ce ai vrea ca acestia sa faca. Ca prim pas, va trebui sa iti cunosti audienta si sa faci o analiza in sensul acesta. O astfel de etapa este de multe ori scoasa din ecuatie, iar la asta se adauga si situatiile in care mesajul de marketing se modifica de la o zi la alta, fara sa para ca are o directie anume si fara sa se adreseze unui public atent selectat.

Trebuie stiut ca audienta noastra nu se va limita niciodata la o singura categorie, oricat de mult ne-am dori sa stim ca avem un fel de control asupra receptorilor mesajelor de promovare pe care le lansam.

In realitate insa fiecare organizatie sau persoana publica are cinci feluri de public, toate diferite:

1. Clientii

Indiferent de ceea ce facem si de domeniul in care activam, in calitate de antreprenor, ne adresam acestui segment de public.

2. Potentialii clienti.

Potentialii cumparatori sunt cei care inca nu au cumparat de la tine. Trebuie sa ajungi si la ei.

3. Partenerii si actionarii.

Fie ca detin actiuni, ca te sponsorizeaza sau ca iti sunt parteneri de afaceri, furnizori sau vanzatori, acestia intra intr-o categorie distincta de public.

4. Competitorii.

Mesajul pe care il trimiti unei audiente va ajunge si la competitie. Si vei dori sa faci in asa fel incat clientii tai sa nu fuga spre competitori.

5. Mass-media.

Reporteri, redactori, bloggeri, producatori TV, toti acesti oameni sunt, de cele mai multe ori, caile prin care ajungi la toate audientele tale.

Nu uita ca ai cinci tipuri de audienta. Asta nu inseamna ca ai nevoie de cinci mesaje diferite sau de cinci oameni diferiti care sa se ocupe de promovarea catre aceste medii. Trebuie doar sa ajungi la acele audiente prin cai diferite si sa ii convingi sa faca lucruri diferite.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016