Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa infiintezi o afacere de 100 de milioane de dolari in doi ani

Tags: afacere, bani, antreprenor, angajari, companie, succes

Cu doi ani in urma, Menna Mansharamani, in varsta de 48 de ani, a introdus pe piata din Statele Unite ale Americii mancarea de origine franceza a companiei Matherne, cunoscuta pentru celebrul sos de mere. Acest sos sanatos, cunoscut sub numele brandului Gogo squeeZ in America de Nord, a reusit sa faca un profit de 6 milioane de dolari in primul an.
Astazi, acest produs se gaseste pe rafturile de la Wal-Mart, Target, Whole Foods, Costco, Kroger, Publix si reuseste sa produca anual 70 de milioane de dolari.

Cum a reusit Mansharamani, fostul director de inovare al produselor de la compania PepsiCo, care a absolvit Neurobiologie la Universitatea Harvard, care are un MBA de la Universitatea din Pensylvania, sa creasca veniturile GoGo squeez cu mai mult de 1000% in doar doi ani?

A asteptat ca economia sa isi revina, a investit foarte mult inainte de cerere, a avut un personal rapid, a cheltuit cu atentie fiecare dolar si cel mai important, a avut si are o legatura foarte stransa cu clientii sai.
 
"Ne ridicam moralul unii altora, tindem sa credem ca suntem mult mai mari decat suntem in realitate si uneori se pare ca reusim sa ne autodepasim", afirma Mansharamani. Femeia de afaceri isi dezvaluie strategiile de "lupta" pentru brandurile de alimente care tot vin si pleaca.
 

Iata trei sfaturi pe care Meena Manharamani le ofera tuturor celor care vor sa isi deschida o afacere:
 
 
1) Stabiliti-va o tinta extraordinar de sus

Mansharamani stia ca in ceea ce priveste produsul sau, piata va fi una destul de aglomerata. Pe fondul cresterii cererii consumatorilor de gustari usoare, sanatoase, GoGo squeeZ este facut din fructe 100% si usor de mancat pe fuga. Mai mult decat atat, sosul de mere se afla intr-un ambalaj compresibil, ceea ce il face sa fie cel mai bun dintre toate produsele asemanatoare. Putine erau punctele in care acest produs nu se vindea foarte bine, insa chiar si asa, strategia Meenei a fost urmatoarea: pentru a extinde conturile deja existente produsul trebuie importat la comerciantii mici dar importanti preum Target si Wal-Mart. Mai mult decat atat, pentru a putea gasi noi consumatori, produsul a inceput sa se vanda si in companiile aeriene, magazine de cartier dar si in parcurile de distractii.
 
 
2) Investeste peste masura

"Initial am vrut sa ma asigur ca investitorii nostri sunt constienti de cat de mare ar putea deveni aceasta afacere. Am vrut sa construiesc o echipa inainte de a demara tot proiectul. A fost un pas urias, bazat pe incredere", sustine femeia de afaceri.

In decembrie 2010, atunci cand a inceput totul, compania nu avea decat doi angajati. Mai mult decat atat, acesti angajati imparteau biroul cu alti muncitori al unei alte companii. Pe parcursul anului ce avea sa vina, a angajat sase reprezentanti de vanzari si proprii asociati de marketing, urmand sa-si mute sediul la New York. Este vital sa investesti peste masura la inceput, dar Mansharamani spune ca ea alaturi de investitorii companiei sale au continuat sa investeasca enorm de mult. Mai mult decat atat, ea considera ca o parte din succesul pe care il are astazi se datoreaza acestor investitii. Astazi ea are 30 de angajati in echipa sa si alte 90 de persoane care se ocupa de productie. De asemenea, compania spera la un birou mult mai incapator.
 

3) Fii intelept atunci cand faci angajari

Mansharamani afirma ca orice angajare este un nou risc.

"Atunci cand dai nastere unei afaceri este greu sa angajezi persoane care nu au mai lucrat in acest domeniu, deoarece trebuie sa le formezi in acest sens. Trebuie sa alegi oameni potriviti care sa continue sa creasca in ceea ce priveste cariera lor dar si ascensiunea companiei", explica antreprenorul.

Deoarece toate angajarile le-a facut chiar ea, ajungea sa petreaca de la sase la zece ore cu candidatul, reusind sa il cunoasca destul de bine, astfel incat sa isi dea seama cat de pasionat era de domeniul in care rula afacerea ei. Mai mult decat atat, dupa ce se intalnea de doua trei ori cu candidatii, reusea sa isi dea seama daca au sau nu abilitatile necesare pe care le cauta la ei.

"Intr-adevar, ocupa mult timp, insa era foarte important pentru companie sa fac angajarile chiar eu", explica Mansharamani.


Autor: Ana Tudor


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016