Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Diferenta dintre manageri si lideri

Tags: management, manager, lider, diferenta dintre manageri si lideri

Cel mai adesea, cuvintele "manager" si "lider" sunt considerate a fi sinonime, dar numai liderii le permit angajatilor sa rezolve probleme folosindu-si propriile forte. Adevarul este urmatorul: nu orice lider poate fi manager, dar orice manager ar trebui sa fie un lider.
Este usor de inteles cum leadership-ul si managementul nu sunt una si acelasi lucru, dar un manager acre nu are abilitati de leadership poate falimenta afacerea cat ai zice peste.
 
Schimbarea nu se intampla peste noapte cand vine vorba de transformarea managerilor in lideri. E nevoie de timp si energie pentru a imbunatati stilul de management si pentru a utiliza mai multe caracteristici de leadership, zi de zi.
 
Iata si cateva trucuri:
 
a. Managerii ofera raspunsuri, liderii pun intrebari.
 
Vrei sa-ti intorci angajatii impotriva ta? Tipa la ei si da-le ordine. De ce nu te scutesti de resentimente intrebandu-i „Tu ce ai face in aceasta situatie?” sau „Ce parere ai despre ideea asta?”. Daca le permiti angajatilor sa participe la procesul de luare a deciziilor transformi ceea ce ar fi fost un ordin intr-o pastila usor de inghitit si inspiri creativitate si autonomie.
 
b. Managerii critica greselile, liderii atrag indirect atentia asupra greselilor.
 
Poate ti se pare ca este mai eficient sa le scoti ochii imediat angajatilor, dar asa ii vei face sa se simta stanjeniti si frustrati. Da-le sansa se invete si sa refaca ce au gresit. 
 
c. Managerii uita sa laude, liderii celebreaza si cel mai mic succes.
 
Lauda este un instrument extrem de eficace pentru a creste succesul general al companiei. Gaseste-ti timp pentru a-ti felicita angajatii pentru reusitele lor, oricat de mici, caci le vei creste interesul fata de ceea ce fac. 
 
d. Managerii se concentreaza pe lucrurile rele, liderii pe cele bune.
 
Daca scoti in evidenta doar ceea ce nu merge bine intr-un proiect, le tai avantul colegilor de a merge inainte.
 
e. Managerii vor sa-si asume succesul, liderii il pun pe umerii echipelor lor.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0