Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prezinta-ti afacerea fara riscul de a-i enerva pe investitori

Tags: management si marketing, prezentare afacere, investitori, incredere, entuziasm

De cate ori n-am simtit, chiar si adulti fiind, ca suntem din nou la examenul cel mai important? Sa ne amintim ca in facultate cele mai grele examene pareau sa fie cele mai importante si nu reuseam sa vedem dincolo de emotiile care ne faceau sa scapam foaia din mana.

Chiar si acum, exista situatii in care nervii ne sunt incordati la maximum, iar emotiile noastre sunt puse la grea incercarea. Sa ne prezentam afacerea in fata unor potentiali investitori reprezinta una dintre aceste situatii, mai ales atunci cand stim ca trebuie sa vorbim despre pasiunea noastra pe care incercam sa o prezentam cat mai scurt unor oameni care nu au tot timpul din lume ca sa ne asculte pe noi.

Evident, aceasta e doar o alta cauza care ne face emotiile sa creasca, prima si cea mai importanta fiind gandul ca acei oameni ne pot ajuta sa ne ducem visul mult mai departe si sa ajungem cu afacerea acolo unde ne dorim.

Iata cateva idei pe care le putem aplica in cazul unei prezentari pentru a nu uita ca nu suntem chiar in arena leilor si ca pana si de acolo putem iesi teferi si nevatamati daca reusim sa parem, cel putin in aparenta, uriasi care nu se tem de nimic. Si toate acestea fara sa-i enervam pe investitori...

1. In primul rand, cum era de asteptat, trebuie sa ne concentram asupra a ceea ce oferim, in concret, asupra solutiei cu care venim. Nu e recomandat sa vorbim despre noi in termeni de "ce oferim noi...", "ce vrem noi...", ci sa identificam o situatie concreta si sa explicam in mod cat mai clar in ce fel rezolvam problema.

2. "Frate, pe cuvant!". Desi ne place sa ne simtim in largul nostru cand purtam o conversatie, expresiile prea familiare nu isi au locul in cadrul unei prezentari cat se poate de formale. Nu vrem sa plictisim, dar nici sa ne folosim de jargon sau clisee doar pentru ca discursul nostru sa fie unul care sa atraga atentia. De asemenea, nu trebuie nici sa cadem in extrema cealalta si sa folosim termeni specializati pe care investitorii ar putea sa nu-i inteleaga.

3. Capacitatea de a ne adapta in functie de situatie e o calitate pe care ar fi bine sa nu o uitam acasa. Poate ca uneori situatia ne va cere sa fim mai relaxati si sa folosim un limbaj care sa fie pe intelesul prietenilor, poate ca va trebui sa explicam afacerea noastra bunicilor, ca a doua zi sa o explicam unui om foarte cunoscut in domeniu si cu foarte multa experienta. De fiecare data, va trebui sa avem raspunsurile potrivite la noi fara sa ne uitam pe "copiute".

Indiferent de ceea ce spunem, trebuie sa stim sa nu exageram si sa nu promitem marea cu sarea acolo unde momentan exista doar un lac. Entuziasmul nostru trebuie sa inspire in continuare incredere si profesionalism, chiar daca in viziunea noastra vom ajunge, in cele din urma, sa avem in fata un ocean.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016