Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Principii de management din era post-macho

Tags: management, macho, managementul relatiilor, relatii cu clientii

Managementul relatiilor este o abilitate umana care, ca regula generala, este mai bine dezvoltata la femei. Acesta nu este sexism, ci un adevar biologic si statistic pe care-l puteti triangula dupa cateva minute de cautare pe net sau daca va deschide pur si simplu mintea.
Pentru ca tehnologiile noi ne tine conectati intr-o masura mult mai mare decat am fost pana acum, relatiile sunt mai importante ca niciodata. Ne referim aici, desigur, la relatiile dintre oamenii de afaceri si clienti, nu numai la cele sociale in general. In aceste conditii, este important ca toti managerii, barbati si femei deopotriva, sa invete sa aprecieze virtutiile unui management relational non-macho.
 
1. Relatiile implica ascultare. Relatiile, cu clientii, cu angajatorii, cu persoana iubita, implica faptul ca trebuie sa dai ca sa primesti. Fiecare tabara trebuie s-o asculte pe cealalta (aici par a fi mai bune femeile). Asa ca, in loc sa creati algoritmi complicati, mai bine creati un sondaj prin care sa-i intrebati direct pe clienti ce au sa va spuna.
 
2. Ganditi-va pe termen lung. Gandirea pe termen scurt este management de tip macho si una dintre cele mai periculoase afectiuni de care sufera managerii si politicienii zilelor noastre. Pentru o afacere, clientii sunt mecanismul care face legatura dintre actiunile pe termen scurt cu valoarea pe termen lung, pentru ca, da, clientii au memorie si modul in care ii tratati astazi influenteaza valoarea pe care o genereaza pentru voi maine.
 
3. Nu se mai poarta ierarhiile. Se poarta colaborarea. Vreme de multe sute de ani, organizatiile au fost organizate ierarhic, autoritatea „curgand” de sus in jos, in timp ce informatia curgea de jos in sus. Gata! In zilele noastre, cel mai umil angajat poate ajunge in varful ierarhiei cu un simplu clic pe ecranul tactil al mobilului. Organizatiile de sus in jos, cele macho adica, sunt de domeniul istoriei.
 
4. Regulile si structura nu conteaza. Automatizarea, procesele predictibile sunt un mecanism macho care nu mai functioneaza intr-o lume aflata in continua schimbare. Este mai important sa stii cum sa abordezi situatiile neanticipate.
 
5. Empatia este regina. Principiile managementului macho ii permit unei companii sa exploateze greselile sau lipsa de cunoastere a clientilor. Dar relatiile au succes pe baza empatiei reciproce, ceea ce inseamna, in cazul unei companii,s a vada lucrurile din perspectiva clientului, sa trateze clientii diferit si sa demosntreze ca are intentii cu adevarat bune fata de ei. Noul slogan este: NOI PROTEJAM INTERESELE CLIENTULUI.
 
6. Share si fii sharuit. In era e-social, trebuie sa-ti partajezi ideile, tehnologiile, datele, pentru a fi sharuit si a inspira inovarea. Trebuie sa ai incredere in ceilalti pentru ca si ei sa aiba incredere in tine.
 
Sursa foto: www.sxc.hu
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016