Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

​Rata de CTR organic, in scadere pe Google

Scaderea a fost semnificativa mai ales pe zona de mobile/tablete.
O analiza completa realizata de SparkToro si Jumpshot arata o scadere continua a ratei de click (CTR) organice in motorul de cautare Google, cea mai importanta fiind cea pe mobile de aproximativ 10% in doar doi ani. 

Totusi, vestea buna este ca pe desktop aceasta scadere a CTR-ului organic este moderata. In UE si UK a crescut rata CTR pentru rezultatele cautarilor sponsorizate. Conform Fishkin, acest declin se datoreaza faptului ca "Google trage procente mari de trafic inspre siteurile proprii si ofera raspunsuri detaliate in SERP-uri care nu mai necesita un click din partea utilizatorului." Explicatia vizuala poate fi consultata mai jos.

Problema reala este pe zona de mobile, unde scaderea este de aproximativ 10% pentru CTR-ul organic. In zona UE-UK acesta a cunoscut o scadere de la 45% la 36,7%, in timp ce clickurile platite aproape s-au dublat. Am putea spune ca strategia Google este de a obtine venituri cat mai mari din vanzarea de publicitatea, insa monopolul pe care il detine motorul de cautare la nivel european este un lucru pe care cu totii trebuie sa il avem in vedere, intrucat ne impacteaza activitatea tuturor. Schimbarile pe care compania americana le face sunt de larg interes pentru toti cei care isi desfasoara afaceri in online si acest aspect include aproximativ toti antreprenorii. 

Motivul pentru care CTR-ul organic a scazut atat pe desktop, cat si pe mobil este destul de evident. Axandu-ne pe trendul cel mai crescator, intelegem ca pe zona de mobile un factor care a condus la aceasta intamplare este si faptul ca ecranele smartphone-urilor sunt din ce in ce mai mari si marginile din ce in ce mai mici. Pentru ca exista acum mai mult loc efectiv in care sa iti expui produsul, Google s-a hotarat sa profite de acest trend. Multe cautari pot genera box-uri in care raspunsurile sunt deja oferite fara a mai fi nevoie de vreun click, 3 sau 4 mesaje platite care pot fi urmate de o harta in care sa gasesti ceea ce te intereseaza sau 3-4 videoclipuri de pe YouTube (normal, nu?). De-abia dupa toate acestea apar si link-urile generate organic de cautare. 

De ce ne intereseaza aceasta scadere a CTR-ului organic? Simplu. Acest trend este unul constant pe minus (chiar daca valorile sunt mici momentan), ceea ce inseamna ca in timp vom fi nevoiti sa platim Google mai mult si mai des pentru a obtine traficul dorit. Momentan nu e clar cand se va opri aceasta scadere si daca se va intampla vreodata aceasta stopare. Cert e un lucru: trebuie sa fim atenti si sa nu tratam cu indiferenta toate lucrurile pe care le schimba Google. 

Sa speram ca ne vom intalni mai des pe un SERP (search engine result page).

Autor: Florin P. Amariei


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0