Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Print-ul moare incet si sigur: Bugetele de publicitate s-au redus drastic

Tags: publicitate print, declin print, publicitate ziare

Criza indelungata si din ce in ce mai acuta, online-ul ce face tot mai mult ochi dulci investitorilor contribuie din plin la declinul unui tip vechi de publicitate: publicitatea print.
Principalele ziare locale au publicat 74.879 de machete publicitare, in 11 luni ale anului 2012, conform datelor Alfa Cont, iar Forbes Romania estimeaza ca bugetul net este se ridica undeva la 2,5 milioane de euro.

O suma foarte mica, care justifica cumva inchiderea a zeci de publicatii locale in 2012. Bugetele de publicitate s-au redus drastic pentru presa din provincie, chiar daca a fost an electoral si toata lumea s-ar fi asteptat la incasari mai generoase din publicitatea politica.

Pe primul loc in topul volumelor de publicitate obtinute si calculate pe baza tarifelor-list de publicitate se afla ziarul craiovean „Gazeta de Sud” (7.546 de insertii). Pe locurile urmatoare s-au plasat „Informatia zilei” din Satu Mare (5.401 reclame), „Ziarul de Iasi” (8.538) si Transilvania Expres (3.535). Ziarul galatean „Viata libera” a publicat 7.083 de machete publicitare.

De asemenea, ziarul „Unirea” din Alba Iulia a vandut cele mai multe machete publicitare, 10.316, insa preturile de lista au fost mai mici decat ale altor ziare din locale.

In acest context si in asteptarea unui an inca si mai dificil din punct de vedere economic este de asteptat ca declinul presei tiparite locale sa continue, inregistrandu-se noi inchideri de ziare si noi taieri de bugete de publicitate.
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0