Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

3 metode simple de antrenare a creierului

Tags: imbunatatirea memoriei, protejarea creierului, memorie, putere de concentrare, antrenarea creierului

Nu este niciodata prea devreme sa incepi sa te ingrijesti de sanatatea creierului tau. Tulburarile de memorie si lipsa puterii de concentrare sunt des intalnite si nu doar la persoanele mai in varsta. Daca ai inceput sa uiti in mod frecvent numele persoanelor sau locul in care ai lasat anumite obiecte, este timpul sa iti pui creierul la treaba pana nu este prea tarziu! Iti prezentam mai jos trei metode eficiente de antrenare a creierului.
Ia-ti vitaminele! (Vitaminele B, C, D si E)
Conform celor mai recente studii, persoanele mai in varsta care au un nivel mai ridicat de vitamina B, C, D si E in sange au o memorie mai buna si gandesc mai limpede. Asigura-te mai ales ca iti iei doza zilnica de vitamina B12, care se gaseste mai ales in peste, carne, lapte, oua. Deficienta de vitamina B12 cauzeaza probleme de memorie. Incearca sa iti iei vitaminele din alimente, nu din suplimente. De asemenea, evita mancarurile care contin grasimi trans (alimentele prajite si multe produse ambalate). Studiile au demonstrat ca persoanele care obisnuiesc sa consume cantitati mari de grasimi trans au probleme cognitive si de memorie.
 
Joaca-te!
Chiar daca ai trecut de varsta copilariei, asta nu inseamna ca ar trebui vreodata sa te opresti din joaca. Rezolva rebusuri, Sudoku, Tetris si alte jocuri destinate imbunatatirii performantei creirerului, care te forteaza sa iti folosesti creativitatea, imaginatia, logica si iti dezvolta simtul analitic si concentrarea. Alege de asemenea alte hobby-uri interesante pe care sa le practici in timpul liber: pictura, exercitii de scriere, invatarea unei limbi straine.
 
Mergi cat mai mult pe jos
Exercitiile fizice iti mentin creierul sanatos la propriu. Acestea cresc fluxul de sange catre creier si ajuta la crearea de noi celule nervoase, imbunatatindu-ti astfel puterea de concentrare si abilitatile de rezolvare a problemelor. Daca alegi sa mergi pe jos cate o jumatate de ora zilnic, iti scad sansele de a suferi de dementa, deoarece mersul pe jos mentine colesterolul si tensiunea arteriala la un nivel normal. Nu este niciodata prea tarziu sa incepi sa faci exercitii fizice. Studiile indica faptul ca si persoanele sedentare care au inceput sa exerseze in mod regulat au inregistrat o imbunatatire imediata a functiilor cognitive.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0