Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

3 modalitati de a-ti imbunatati performantele mintale indiferent de varsta

Tags: performante mintale, exercitii de memorie, probleme cu memoria

Albert Schweitzer, un teolog de origine franceza, afirma ca "fericirea absoluta este reprezentata de o sanatate de fier si o memorie slaba". Cu toate ca exista anumite amanunte din viata noastra pe care le uitam, cu siguranta sunt mult mai multe lucrurile pe care le tinem minte, lucruri precum: primii pasi ai copilului, adresele de e-email si parolele de la acestea, ziua de nastere a mamei, prima petrecere la care ai participat si multe altele.
Indiferent daca ai deja probleme de memorie atunci cand incerci sa iti aduci aminte ce ai mancat seara trecuta sau pur si simplu vrei preventiv sa iti stimulezi memoria, iti oferim trei modalitati de a-ti imbunatati performantele mintale indiferent de varsta.
 
1. Fa un efort si fii atent
 
Poate parea o afirmatie infantila, insa sunt multe lucruri pe care doar le vedem fara sa le observam si sa le acordam atentia necesara. In ziua de astazi, rare sunt momentele in care acordam atentie in mod special unui lucru sau eveniment. De exemplu, acea situatie in care incerci sa iti aduci aminte numele unei persoane pe care ai cunoscut-o recent. Acest fenomen se intampla deoarece creierul nu are capacitatea de a rula in mod automat informatiile noi. 
 
Specialistii spun ca nu poti retine decat sapte parti dintr-o informatie pe termen scurt, o data la 30 de secunde, iar majoritatea acestor informatii nu ajung sa fie stocate in memorie pe termen lung. Pentru a evita aceasta situatie incearca sa te concentrezi pe nume ( sau indiferent de ce informatie vrei sa iti aduci aminte) pentru cateva secunde, iar apoi pentru a-l tine minte incearca sa il repeti cu voce tare, daca este posibil.
 
2. Fa exercitii de memorie
 
Creierul este asemenea unui muschi care trebuie ajutat cu exercitii pentru a functiona la capacitate maxima si pentru a da randament. Pentru a tine minte cat mai bine numele unor persoane pe care tocmai le-ai cunoscut, dar mai ales diferite numere, trebuie sa incerci sa faci anumite exercitii. 
Printre numeroasele exercitii se numara si jocuri precum Sudoku si chiar puzzle-uri. Mai mult decat atat, in cazul in care nu ai rabdare sa joci un astfel de joc poti incepe prin urmarirea pulsului si numararea batailor pe minut. Un alt exercitiu destul de eficient este numararea pasilor atunci cand te deplasezi si contabilizarea acestora. De exemplu, numara cati pasi trebuie sa faci de la iesirea din bloc pana la magazinul de unde iti faci cumparaturile zilnic.
 
3. Ce se intampla cu memoria ta atunci cand bei
 
Se spune ca pentru functionarea cat mai buna a sistemului cardio este recomandat sa bei un pahar de vin rosu pe zi. Acest lucru se pare ca nu afecteaza activitatea creierului, ba mai mult, il stimuleaza oferindu-i o stare de relaxare. In cazul in care faci exces si treci bariera de maximum doua pahare, creierul se deterioreaza, deoarece atunci cand consumi alcool in cantitati mari un numar de neuroni dispar. Din pacate neuronii nu se pot regenera, asa ca ai face bine sa te gandesti la acest aspect atunci cand iesi in oras cu prietenii. Mai mult decat atat, daca te culci cu alcool in organism, acest lucru iti va afecta somnul. Este adevarat ca atunci cand bei ti se face somn  mult mai repede, iar acest este unul din motivele pentru care oamenii consuma alcool la ore tarzii, insa are si un mare dezavantaj prin faptul ca iti afecteaza somnul si mai mult decat atat, dimineata te vei simti mult mai obosit decat te-ai culcat.  

 
Autor: Ana Tudor


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0