Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum sa accepti criticile constructive

Tags: critici constructive, feedback, acceptare, prima reactie

Nu oricine poate accepta criticile constructive. Primul instinct este sa adoptam o pozitie defensiva si chiar sa ne infuriem. Insa este important sa inveti sa primesti si feedback negativ, pentru a sti la ce capitole mai ai de lucrat. In acelasi timp, trebuie sa poti accepta criticile constructive in mod calm si profesionist.
Cum poti invata sa adopti o pozitie mai putin defensiva si sa primesti in mod deschis orice feedback venit din partea managerului, colegilor sau prietenilor? Iata 6 pasi eficienti de urmat:
 
1. Opreste-ti prima reactie
Cand simtim ca suntem criticati, avem tendinta sa reactionam negativ. Este indicat sa iti opresti aceasta prima reactie. Nu reactiona in niciun fel. Permite-i creierului sa analizeze situatia si nu schita nicio expresie. Aminteste-ti ca trebuie sa ramai calm si rezervat.
 
2. Aminteste-ti de beneficiile feedback-ului
Dupa ce ti-ai oprit prima reactie negativa, este timpul sa iti amintesti care sunt beneficiile feedback-ului: te ajuta sa iti imbunatatesti abilitatile si relatiile cu cei din jur. Incearca sa iti maschezi reactia fata de cel care ofera feedback-ul. Daca esti criticat de un coleg de munca sau un prieten, poate fi destul de dificil sa iti reprimi aceasta pornire.
 
3. Asculta cu atentie si incearca sa intelegi
Acum este timpul sa asculti cu atentie, pentru a intelege ce a vrut cu adevarat celalalt sa iti transmita. Permite-i acestuia sa isi exprime in mod sincer gandurile si impresiile, fara a il intrerupe. Dupa ce a terminat ce avea de spus, repeta ceea ce ai inteles, folosind cuvintele lui. Acest lucru te va ajuta sa intelegi lucrurile din perspectiva lui. Ia in considerare faptul ca este posibil ca si celalalt sa fie usor speriat si este posibil sa nu isi exprime perfect ideile.
 
4. Multumeste pentru feedback-ul primit
Acum vine partea cea mai grea. Priveste persoana respectiva in ochi si multumeste-i pentru ca si-a luat din timp sa isi exprime in mod sincer parerile. Spune-i ca apreciezi gestul. Asta nu inseamna neaparat ca esti de acord cu tot ce a spus acesta, ci doar ca recunosti efortul depus.
 
5. Adreseaza intrebari suplimentare
Este timpul sa procesezi feedback-ul primit. Vei dori probabil sa clarifici anumite nelamuriri si sa iti exprimi propriul punct de vedere. Nu trebuie in niciun caz sa te certi cu celalalt, ci doar sa ii adresezi cateva intrebari suplimentare pentru a afla care este adevarata cauza a problemei si a gasi solutii posibile. Spre exemplu, cere-i sa iti ofere cateva exemple clare care sa ii sustina afirmatiile. Incearca sa intelegi de asemenea daca feedback-ul se refera la o situatia izolata sau daca este o greseala frecventa. Cautati impreuna solutii posibile.
 
6. Solicita timp de gandire
Dupa ce ai inteles care este problema si i-ai multumit celuilalt pentru efortul depus de a-ti aduce la cunostinta opiniile sale, solicita o perioada de gandire. In acest timp vei putea procesa feedback-ul, vei putea cere sfatul altora si vei putea gasi solutii posibile.
 
Criticile constructive ne ajuta sa ne descoperim defectele si sa le indreptam. Daca nu ne cunoastem defectele, nu ne putem imbunatati. Asadar, data viitoare cand iti sunt aduse critici constructive, in loc sa devii defensiv, accepta parerea celuilalt si analizeaza situatia in profunzime.

Sursa: Lifehacker
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0