Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Motive pentru care esti epuizat

Tags: management, organizare timp, epuizare, lipsa de energie

Este posibil sa treci de la starea de epuizare la cea de prea plin de energie in doi timpi, daca schimbi cateva obiceiuri simple. In unele zile, stii de ce nu mai ai bateriile pline: ai stat prea mult in oras cu o seara inainte sau copiii te-au tinut treaz cu o tuse care pare sa nu mai treaca. In alte zile, este un mister.
Atunci trebuie sa te gandesti la unul din vampirii energetici de mai jos:

#1: Ai o lista prea lunga de lucruri de facut

Femeile, mamele in special, incearca sa faca 100 de lucuri inainte de pranz. Presiunea pe care o punem asupra noastra este enorma si ne simtim adesea coplesiti, paralizati si, in cele din urma, ramanem si cu ego-ul stirbit. Include mai putine sarcini pe lista si fa in asa fel incat acestea sa fie cat mai simpel cu putinta. Elaborarea listei poate fi o sarcina in sine. Daca bifezi sarcini mici, vei avea motivatia sa lupti pentru teluri mai mari, iar sentimentul de implinire este revigorant.

#2: Prea mult zahar la bord

Daca-ti incepi ziua cu o briosa sau o gogoasa poti sa stii de pe acum ca vei ramane fara energie. Cand masa ta este bogata in zahar, organismul raspunde pompand insulina. Insulina scade glicemia si apoi cazi. Ceea ce te face sa vrei si mai mult zahar pentru a putea sa mai pui un pas in fata celuilalt. Opreste acest cerc vicios alegand proteine (lapte, carne, oua, fasole) care ajuta la mentinerea unei glicemii constante.

#3: Dormi prea mult

Pare ideal sa stai toata duminica pe canapea in timp ce sotul iese cu copiii afara in parc, dar sedentarismul nu te va face mai vie. Cu cat esti mai activa, cu atat vei avea mai multa energie. Studiile arata ca persoanele care incep un program de exercitii fizice de 20 de minute de trei ori pe saptamana se simt cu 65% mai putin  obositi in doar sase saptamani.

#4: Iti ignori ceasul interior

Cu totii avem un ceas inetrior care dicteaza momentele in care suntem cel mai plini de energie si alerti (fara ajutorul unei cani uriase de cafea) si clipele cand suntem mai putin concentrati. Daca nu respectam aceasta realitate, o sa ajungem sa tragem mereu de noi.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0