Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cumparatorii sunt de mai multe feluri. Tu cui te adresezi?

Tags: clienti, cumparatori, achizitie, produse, brand, tipuri consumatori, clienti fideli

In mod firesc, in orice afacere, cumparatorii joaca rolul esential. Tot asa cum cozile care se fac pe holurile unor institutii joaca un rol esential in profesia functionarilor publici. In functie de deciziile pe care le iau cumparatorii, afacerea ta poate sa functioneze sau nu. Si, evident, nu e niciun secret ca o sa functioneze daca iti vei multumi clientii oferindu-le produse de calitate si ii vei trata corespunzator.
De aceea, trebuie sa stim cui ne adresam si sa avem in vedere ca exista mai multe tipuri de cumparatori:

1. Clientii fideli. Acestia sunt mai putin numerosi, insa aduc mai multe vanzari, promoveaza produsele in mod gratuit si sunt astfel mai importanti pentru afacere decat ceilalti clienti. Cu acestia este esential sa pastram legatura si sa mentinem o relatie cat mai buna, mai ales ca acestia sunt si cei mai pretentiosi clienti.

2. Vanatorii de reduceri. Si acestia iti viziteaza destul de des magazinul, insa asteapta mai mult perioada reducerilor sau vaneaza ofertele. In mod cert, si ei sunt importanti deoarece reprezinta o parte din profitul companiei, chiar daca fac parte dintr-un segment diferit al publicului targetat.

3. Clientii impulsivi. Acestia sunt mai greu de convins deoarece isi bazeaza achizitia pe un impuls sau un capriciu. Nu au un anumit produs in lista lor de cumparaturi si vor achizitiona ce gasesc pe moment. Este destul de dificil sa pastram o relatie cu acesti cumparatori sau sa ajungem macar la ei.
4. Consumatorii calculati. Ei sunt cei care se vor ghida dupa nevoile pe care trebuie sa si le indeplineasca si au tendinta sa cumpere produse numai atunci cand achizitioneaza din obisnuinta sau chiar au nevoie de produsul respectiv. Acesti clienti ar trebui informati in mod delicat cu privire la alte produse similare.

5. Indecisii. Clientii nehotarati aduc cel mai putin profit din cauza ca, de cele mai multe ori, nici ei nu stiu prea bine ce vor sa cumpere. De regula, acestia au interactionat de putina vreme cu brandul sau cu domeniul respectivelor produse si nu sunt foarte interesati sa faca achizitii. Acesti clienti ar trebui informati in mod eficient cu privire la calitatile si beneficiile produselor.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0