Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Freelancer in 2013: o alegere sau o necesitate?

Tags: freelancer 2013, designer grafica, angajator, contracte de colaborare

Sa fii freelancer astazi este, pentru multi dintre noi, o schimbare profesionala pozitiva, insa pentru altii a devenit o necesitate. Nenumarate companii aleg sa lucreze cu freelancerii, iar contractele incheiate pentru astfel de proiecte s-au inmultit.


Evident, atunci cand alegi un freelancer doar pentru un proiect, ai libertatea, ca angajator, de a colabora si data viitoare cu aceeasi persoana sau de a te orienta catre altcineva. Fara batai de cap in ce priveste contractele de angajare pe perioada determinata sau perioadele de proba.

Freelancerii aflati la inceput de drum trebuie sa se orienteze cat mai repede in noul camp de lucru, sa identifice care sunt oportunitatile in ce priveste networking-ul si sa afiseze o imagine increzatoare, sa-si identifice punctele forte care pot fi folosite pentru a obtine venituri si sa negocieze contractele de colaborare astfel incat acordul sa fie unul favorabil de ambele parti.

David O'Connor, un designer cu experienta de peste 30 de ani in grafica, a oferit poate unul dintre cele mai bune sfaturi pentru un freelancer: "Daca nu au bani sa te plateasca, nu-ti sunt clienti". Sfatul acesta e unul cat se poate de folositor daca ne gandim ca cineva aflat la inceput de drum poate accepta sa lucreze in schimbul unor sume foarte mici de bani daca nu isi va autoevalua corect competentele sau daca nu va avea incredere in ceea ce stie sa faca.

Chiar si pentru cei care se afla de mai multa vreme in domeniu, mediul continua sa fie unul competitiv, mai ales in conditiile in care tarifele percepute in prezent sunt mai mici decat cele oferite inainte de criza.

E bine sa fim proactivi, sa nu ne bazam numai pe anunturile care apar, ci sa initiem proiecte pe care sa le dezvoltam si care, cu siguranta, vor atrage atentia. Relatiile de networking trebuie sa fie mentinute in permanenta si trebuie sa fim flexibili. Chiar daca suntem foarte buni la o specializare, e bine sa avem posibilitatea de a dezvolta noi competente, in caz de nevoie.

Relatiile pe care le stabilim cu cei din domeniu, fie ca vorbim de colegi de breasla sau de companii sunt si cele care ne aduc job-urile "ascunse" care nu apar niciodata pe site-urile de recrutare. Freelancerii se bazeaza pe o baza de clienti relativ mica, iar cu multi dintre acestia vor trebui sa lucreze de mai multe ori astfel ca networkingul va reprezenta intotdeauna un element important din activitatea unui freelancer.


Sursa: The Guardian


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0