Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noua fata a TinaR

Tags: tinar, campanie, zambet, brand, haine, femei

TinaR a lansat o campanie de rebranding inedita, menita sa salveze de la o moarte lenta, dar aproape sigura, unul dintre cele mai vechi branduri romanesti de fashion, din perioada postdecembrista.

Brandul TinaR a avut parte de propria sa portie de criza, una chiar generoasa, a facut compromisuri pe care nu si le-ar fi dorit si a suspinat dupa vremurile bune, pana cand a decis sa se reinventeze. TinaR este departe de a fi vreo descoperire de moment. Brandul exista de 18 ani in Romania, dar in ultimii trei ani a intrat intr-un con de semianonimat care i-a zduncinat puternic pozitia pe piata.
 

Cei trei ani petrecuti "pe banca de rezerva" par sa-i fi fost de folos brandului care a revenit in aceasta toamna cu o reala surpriza la capitolul rebranding. Sub sloganul "Tu ce zambet porti azi?", afisul de campanie al TinaR ne dezvaluie un grup de femei obisnuite, cu varste cuprinse intre 25 si 50 de ani, senine, cu un zambet extrem de natural, in tinute marca TinaR. Campania de "reinventare" a brandului include colaborarea cu doua nume notorii in designul de moda romanesc: Ludmila Corlateanu si Adelina Ivan. Totul, doar-doar sa-si recapete clientele pierdute in anii trecuti. Ca parte a campaniei, TinaR si-a lansat si un nou website.
 
"Zambetul", laitmotivul acestei campanii, a fost si parola „secreta” pentru fanele TinaR de pe Facebook, care au beneficiat de 20% reducere la hainele din noua colectie doar pentru ca au rostit "zambet" cand au ajuns in fata casei de marcat.
 
De ce a fost ales tocmai "zambetul" ca punct central al campaniei? "Ne-am dat seama ca am uitat sa flirtam cu femeia pe care noi o cunoastem cel mai bine, de 18 ani, si la suflet, si la trup: romanca pasionata de moda", a declarat pentru Marketingportal.ro, Paula Negrea, manager de comunicare TinaR. Ca multe alte branduri, si TinaR si-a dat seama intr-un final ca nu este suficient sa stai pe margine si incerci sa-ti faci produsul cat mai bun, daca nu-l si promovezi.
 
Asa a aparut mesajul de pe etichetele hainelor TinaR: "Am sa-ti vin bine pentru ca ma asortez cu zambetele tale". Cat de mult zambesc clientele care trec pragul unuia din cele 20 de magazine pe care TinaR le are in toata tara, nu se stie. Dar cu siguranta reprezentantilor TinaR le-a revenit zambetul pe fata odata cu aceasta campanie. Dupa spusele managerului de comunicare al TinaR, Paula Negrea, vanzarile companiei au crescut cu 50% in noiembrie 2011 fata de aceeasi perioada a anului trecut. Ramane de vazut cat timp vor reusi sa-si pastreze acest zambet.

Concurs

Pentru a afla inca si mai multe despre TinaR si filosofia sa de marketing, cititi in continuare interviul realizat in exclusivitate pentru Marketingportal.ro de ALINA NEGRUTIU.

Alina Negrutiu: „Relansare cu zambet” – asa am numi noua experienta TinaR. Pentru ca are in prim-plan jovialitatea si culoarea, nu pare a fi riscat prea mult. Si totusi cat de greu ii este un brand cu vechime sa-si regaseasca pozitia pe o piata aflata in criza?
Paula Negrea - TinaR
: Stateam cuminti, pe margine, munceam constiincios ca aă avem un produs mai bun, tot mai bun, iar intr-o zi de vara, 2011, ne-am dat seama ca am uitat sa flirtam cu femeia pe care noi o cunoastem cel mai bine, de 18 ani, si la suflet, si la trup: romanca pasionata de moda. Si am ales s-o facem in vitrine si pe Facebook, in toamna, cu intrebarea "Tu ce zambet porti azi?" atasata unor vizualuri cu 7 cliente TinaR de toate varstele si masurile care si-au asortat zambetele cu hainele noastre, dupa cum au simtit, intr-un shooting de grup cu minunatul fotograf Alex Galmeanu.

De ce-am facut-o? Ca sa ajungem, pe termen mediu, prin piese bune, preturi bune si conversatie buna, din nou in lista celor 5 branduri pe care romanca le ia in seama de fiecare data cand pleaca la shopping. Ca sa fim, pe termen lung, un lovemark la noi acasa.

Uite un mesaj primit pe Facebook, de 1 decembrie, in sensul ultimei mize: "LA MULTI ANI, sunteti un brand care ne face mandri ca suntem romani!''. Avem si un concurs care strange mii de testimoniale ce-ti fac pielea gainii si pe care le vom publica in curand pe site. Mai toate romancele de 25-50 au o poveste frumoasa cu hainele TinaR, iar povestile, in general, au un mare atu: isi fac loc si strang noi povesti. Asta apropos de locul nostru in piata printre toate brandurile de moda.

A.N.: „Tu ce zambet porti azi?” este noul slogan. Zambet este sinonim pentru...
TinaR
: E o intrebare-cheie intr-un an coplesitor. Totusi, zambetele inca se mai ascund in cateva locuri si e foarte important sa le dam voie sa iasa! Ele sunt primul accesoriu, zicem noi, abia dupa urmeaza un ruj rosu, o rochie de dantela, un parfum de iasomie... Ele deschid usi poate mai mult ca orice in asa vremuri.

A.N.: Care au fost canalele media alese pentru a face cunoscuta noua filosofie TinaR?
TinaR:
Am ales vitrinele, care ajunsesera un fel de "zgomot", mai ales in mall: femeile treceau lejer pe langa ele, nu mai erau agatate, inspirate... Odata cu relansarea le-am oprit pentru putin in fata vitrinelor: s-au identificat cu una dintre clientele care au pozat pentru noi foarte natural si au intrat in magazine sa... se caute.

Am ales si Facebook-ul pentru ca ne doream sa le cunoastem si mai bine pe femeile TinaR si cum de la 9 la 24 acolo le gasim... Acolo luam parte la bucuriile si mahnirile lor. Acolo povestim despre haine, cosmetice, barbaţi, muzica si mancare buna, reviste, valori, cauze pentru care merita sa mai lupti... de toate!

A.N.: Noua ne-a placut mult atitudinea degajata, dar diafana si implicata in acelasi timp de pe Facebook? Exista un plan special care are in vederea interactivitatea cu clientii?
TinaR:
Planul e sa aducem cat mai multe zambete. Motivele zambetelor sigur vor fi share-uite, vor aduce alte zambete si tot asa... comunitatea va creste supernatural.

A.N.: Aveti un numar remarcabil de fani. Se traduce el in vanzari (vesnica dilema social media: coverteste Facebook fanii in bani?)
TinaR:
In septembrie, cand abia intrase colectia noua in magazine si noi incepusem de o luna sa ne strangem fanele pe Facebook, le-am spus "Hai offline, in weekend, cu parola "zambet" la casa si ai reducere de 20%". Au venit si ce bucurie: asta a fost prima conversie.

In noiembrie, cand am lansat magazinul online, nu l-am promovat agresiv, am lasat sa se duca vestea pe Facebook. La cateva saptamani dupa, 50% dintre clientele noastre de pe www.tinar.ro vin de pe Facebook.

A.N.: „Romani, romanesc” par a intra in noua familie de cuvinte TinaR. Cum se materializeaza ele insa?
TinaR
: Ne dorim sa aducem tot mai mult creativitate locala in piesele noastre si sa ne diferentiem asa, in zona de produs, de brandurile internationale. Colectia de toamna-iarna a fost lucrata cu indrumarea unui designer roman creditat la targurile mari de moda: Ludmila Corlateanu. La colectia de primavara-vara lucram, la fel, cu Adelina Ivan. In fiecare sezon ne vom concentra pe asocierea cu talentele romanesti!

A.N.: Magazinul online s-a deschis recent. Pe cand si o sectiune de consultanta in moda (gen Tinuta Zilei, Recomandarea Zilei), caci intelegem ca va pozitionati impotriva curentului de fast fashion.
TinaR:
Toate surprizele la timpul lor.

A.N.: Terapia prin fashion, iata ce am mai descoperit in legatura cu voi. Etichetele sunt personalizate in functie de produs sau toate prezinta acelasi mesaj?
TinaR
: Shoppingul e terapie, sigur! De aici si mesajul de pe etichetele noastre: "Am sa-ti vin bine pentru ca ma asortez cu zambetele tale".

A.N.: Pe ce se mizeaza noua colectie: accesorii sau haine?

TinaR: Noua colectie mizeaza pe culoare, de la trenciuri, geci si tricotaje la bluze fine, camasi, pantaloni si rochii. De neratat: gentile care strang complimente oirunde ai fi, dupa cum ne-au spus clientele.

A.N.: Pe cand isteria in fata magazinelor TinaR la lansarea noilor colectii?
TinaR:
Ne dorim niste magazine ca niste sufragerii, in care 4-5 prietene sa vina impreuna sa rascoleasca, sa stea la povesti la cabine, sa rada mult, sa topaie pe muzica buna, sa aleaga piese bazice, dar si piese statement, sa primeasca in punga de shopping si o ciocolata buna sau un serum-minune pentru par vopsit, pe langa haine...

Suntem un brand mai mult romantic decat isteric, am suferi sa incurajam cozi, coate. Cel mai aproape de superaglomeratie e gandul unui flash mob cu clientele noastre fidele, in 10 mai, anul viitor, cand ne sarbatorim majoratul.

A.N.: Ultimii trei ani au fost grei. Va exista crestere in viitorul apropiat sau e prea devreme sa se vorbeasca de asa ceva?
TinaR
: Ne-am straduit pe toate partile, in toamna, de la produs la pret la promovare la parteneriate si-ti spun acum ceva direct dintr-un Excel cu cifrele magice: vanzarile TinaR au crescut cu 50% in noiembrie 2011 fata de noiembrie 2010.

In plus, TinaR sta bine ca acoperire in Romania, a deschis destule magazine offline anul asta, a intrat puternic online si cu magazinul propriu, dar si intr-un proiect multibrand valoros, FashionUp.ro. Brandul nostru si-a cautat locul si in alte piete in 2011 si are niste planuri de expansiune si pentru 2012.
Autor: Marketing Portal


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016