Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Interviu Moja Store: Reteta de succes a unui concept store autohton

Tags: interviu moja, alis gheorghita, magazin online, concept store, succes

Magazinele online cuprind astazi activitati diverse. Nu toate sunt insa definite de succes, iar actiunile intreprinse de oamenii pasionati care se afla in spatele lor vor fi intotdeauna cele care vor face diferenta. Pentru a ne descrie povestea unui magazin online de succes, Alis Gheorghita, cea care a fondat concept store-ul Moja, ne-a oferit cateva dintre ingredientele care consolideaza reusita unei astfel de afaceri.

1.      Cum a aparut Moja?

Odata cu deschiderea Moja.ro, conceptul de colectii de designer s-a transformat in stil la un pret accesibil. Am abordat creatori romani, pe care in urma unei selectii riguroase i-am adunat intr-o oferta de produse cu design interesant. Dorinta noastra este aceea de a oferi cumparatorilor acces rapid la produse cu un design special, la preturi accesibile, principii dupa care ne ghidam in dezvoltarea ofertei de creatii ale designerilor romani.


2.      Ce diferentiaza Moja Store de alte magazine online de haine?

Designerii sunt alesi cu atentie de noi pentru a indeplini criteriile de selectie ale publicului moja. Avem pe moja.ro designeri consacrati, de renume national sau international, dar si designeri tineri, proaspat absolventi ai scolilor de arta. Caracteristicile dupa care ne ghidam in momentul in care abordam un designer sunt calitatea realizarii produselor si creativitatea ideii.

La moja.ro, fiind un concept store online, in ciuda faptului ca imbogatim constant lista de designeri romani, nu reuseam sa acoperim cererea de actualizare a selectiei de produse. Pentru ca ne dorim sa satisfacem dorinta constanta de nou a clientelor noastre ne-a venit idea lansarii brandului MOJA. Acesta este saptamanal imbogatit cu noi creatii care ies din schitele echipei noastre de designeri sau ca rezultat al unor colaborari de stil precum cea cu DOINA CIOBANU de la THE GOLDEN DIAMONDS sau MOJA by LANA – Cimitirul vesel, lansata de curand si disponibila acum pe www.moja.ro.

3.      Ce implica, pe scurt, activitatea in cazul Moja Store?

Echipa noastre de vanzari este oricand la dispozitia clientului moja.ro cu sfaturi si idei, gata sa raspunda intrebarilor referitoare la produsele si designerii de pe site.  Acest department reactualizeaza constant stocurile de produse si tine strans legatura cu echipa de sourcing si marketing pentru a satisface in timp real dorinta consumatorului. Constant descoperim designeri romani care vin pe www.moja.ro cu selectii de produse.

Echipa de creatie lucreaza la colectiile si colaborarile moja. Saptamanal intra pe site noi modele de produse, dezvoltate pornind de la tendintele esentiale ale sezonului in curs.

4.      Ce piedici intampina un magazin online in Romania in relatia cu clientii, dar si cu furnizorii?

Orice probleme intampinam in departamentele moja, echipa reuseste de fiecare data sa le solutioneze.

Relatia cu clientii beneficiaza din partea noastra de toata atentia. Vrem sa avem un client satisfacut, care sa revina cu drag pe site. Pe langa supervizarea procesarii comenzii, de la preluare, la livrare, follow up-ul realizat cu clientul are rolul de a imbunatatii relatiile dintre moja.ro si public. Singurele piedici pe care le intampinam se materializeaza in momentul in care clientii nu primesc coletele in ciuda unei comenzi ferme.

Furnizorii sunt deschisi in fata propunerilor noastre de colaborare, dar de multe ori nu au capacitatea unei productii de serie, iar timpul de livrare catre client creste considerabil. Produsele sunt insa atent alese, foarte frumoase, iar cumparatorul este dispus sa astepte pentru a se putea bucura de ele.



5.      Daca ar fi sa dai un sfat esential in ce priveste deschiderea unui magazin online, care ar fi acesta?

Deschiderea unui magazin online presupune un nivel de implicare major. Echipa din spate trebuie sa fie pregatita sa faca fata unor situatii neasteptate, unui ritm de lucru nebun, mereu disponibil clientilor, designerilor. Pe parcurs, cand ideea prinde contur si magazinul incepe sa capete personalitate si recunoastere, situatiile par mai usor de gestionat, dar nivelul de complexitate al responsabilitatilor creste. Satisfactiile sunt pe masura, iar daca antreprenorii vor depasi faza unui start-up trebuie sa fie pregatiti sa faca fata trecerii timpului, testului longevitatii.

6.      Ce se vinde cel mai bine?

Intr-un an si jumatate de cand suntem prezentii pe piata online am observant tendintele de selectare ale clientilor moja.ro. Fie ca vin din randul persoanelor cu venituri medii sau mari, femeile tind sa aleaga de pe site-urile online rochia. Casual, clasic, feminin, colorat, indiferent de stil, rochia este in topul preferintelor. Garderobele clientelor sunt completate de topurile si fustele cu un croi interesant sau texturi deosebite. Accesorizarea joaca un rol important in viata femeilor. Bijuteriile, gentile sau pantofii le permit sa scoata din anonimat tinute neutre, pe care le pot adapta unor ocazii diferite.

7. Au existat diferente vizibile intre perioada crizei si momentul prezent?

Moja.ro reprezinta un business in care investim mult suflet si pe care il crestem cu placere. In 2012 ne-am atins targetul si am incheiat anul cu un bilant favorabil. Am intrat in al doilea an de "viata" si ne ghidam dupa un plan bine stabilit, pe care il urmam cu pasi siguri.

8. Exista proiecte noi pentru Moja in 2013?

Am inceput anul cu lansarea colectiei capsula MOJA by LANA - Cimitirul vesel, in colaborarea cu Lana, designer roman. Este un joc cu imprimeuri digitale ce cuprind grafica naiva si motive din Cimitirul Vesel din Sapanata, Maramures.

In prezent avem in productie colectia MOJA de primavara / vara, care urmeaza sa fie lansata la sfarsitul lunii februarie pe www.moja.ro. Anul 2013 o sa aduca noi designeri pe www.moja.ro si o noua colaborare.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0