Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Interviu exclusiv Ionita Marius: A cunoscut succesul in doar doi ani de la lansarea afacerii cu papioane

Tags: antreprenor, ionita marius, papioane.net, afacere de succes, antreprenori

Multe afaceri cunosc succesul dupa mai multi ani. Se spune ca primii doi ani de afacere sunt si cei mai dificili si ca reprezinta testul de rezistenta. Toate acestea sunt insa demolate de un tanar antreprenor care a reusit sa demonstreze ca succesul poate veni mult mai repede prin munca sustinuta si printr-o idee de afacere care functioneaza de minune. Ionita Marius, cel care a infiintat Papioane.net, se bucura acum de un renume in domeniul afacerilor de acest tip.

Despre cum a reusit sa construiasca acest parcurs, despre obstacolele sau reusitele pe care le-a experimentat ne scrie chiar el, intr-un interviu exclusiv pe care a fost de acord sa-l ofere pentru Marketing Portal.


1. Ai reusit, intr-un timp relativ scurt, sa transformi ceea ce putea ramane la stadiul de hobby, intr-o afacere de succes. In vreme ce alti oameni nu reusesc sa depaseasca acest prag, ai demonstrat ca se poate. Care a fost ingredientul care te-a facut sa mergi din ce in ce mai departe?

Cred ca cel mai important lucru pentru mine a fost faptul ca am renuntat din start la intrebarea: "Daca nu merge?" . Nu aveam absolut nimic de pierdut si cred ca este foarte important in orice afacere sa renunti sa gandesti negativ, sa privesti partea buna a lucrurilor si numai asa vei putea sa vezi doar lucruri oportuniste si de viitor pentru afacerea ta.

2. La prima vedere, piata nu pare sa duca lipsa de accesorii. Cu toate acestea, succesul afacerii ne demonstreaza tocmai opusul. Pentru un business nou poate fi destul de dificil sa intre pe piata. Pune piata autohtona piedici mai mari decat cele de peste granita?

Pe langa  piata autohtona o problema a reprezentat si modul de a gandi al romanilor, nu ne place sa iesim din zona noastra de confort si acceptam foarte usor anumite lucruri care ne pun intr-o lumina proasta imaginea noastra fata de cei din jurul nostru, fara a va da exemple pot spune ca am intalnit clienti care au comandat doar un singur produs (valoarea medie este de 25 lei) si au zis ca daca ei nu pot deschide coletul sa verifice continutul nu il ridica (oare despre ce vorbim, am clienti care au cumparat de sute de lei si nici nu au ridicat aceasta problema), clientii de peste granita nu au pus si nici nu vor pune probleme, ei stiu mai bine ca noi sa aprecieze anteprenorii si micile afaceri de familie.

3. Fata de afacerile concurente, Papioane.net a reusit sa iasa in evidenta in doar doi ani de zile. Prin ce crezi ca se diferentiaza reteta pe care o folosesti fata de cele ale competitorilor?

In primul rand, noi nu producem articole de serie, media unui produs este de maxim 10 bucati pe model (doar in cazul cand este vorba de un eveniment la cerere facem si mai multe), incercam sa facem cat mai multe modele si cat mai diversificate, sunt afaceri concurente care se lauda cu sute  sau poate  mii de produse, dar ceea ce fac ei este doar sa schimbe culoarea produsului si nimic mai mult.

In permanenta venim cu ceva nou in catalogul nostru de produse, alegem materiale cat mai  diversificate si texturi foarte bine lucrate.

Promptitudinea cu care livram comezile este iarasi un lucru care face diferenta.


                                                                                     papioane.net

4. De multe ori, teama de a incepe o afacere pe cont propriu ii tine pe foarte multi oameni pe loc. Ai avut insa curajul de a demara un business intr-un context economic care nu era neaparat favorabil la acel moment. Care crezi ca e reteta.... insuccesului pentru alti oameni?

Dupa cum am mai spus, multi renunta inainte sa fi inceput orice lucru care le poate aduce un mic profit, isi omoara afacerea inca de la momentul cand ea este doar un gand, si mai mult decat atat asculta ceea ce spun altii despre ceea ce vor sa faca ei. Ca natie suntem caracterizati ca si descurajatori, sa nu credeti ca atunci cand vrei sa deschizi o mica afacere sau chiar mare sa fie ea, va veni intotdeauna lumea sa te incurajeze sau sa te ajute sa lupti pentru visul tau.

Si eu am trecut prin asemenea momente, dar ambitia si dorinta de a face ceva nu m-au lasat sa renunt la gandurile mele.

5. Chiar daca papioanele reprezinta principalul produs de pe site, clientii pot achizitiona si batiste de buzunar, bretele sau esarfe Ascot. A fost diversitatea produselor in planul de business de la inceput sau a venit ca o schimbare necesara?

Noi nu ne-am gandit la inceput sa diversificam gama de produse, dar fiecare articol nou a reprezentat pentru noi o cerere a clientului si in acelasi timp o provocare pentru noi si uite asa am reusit sa facem si alte produse, dar au mai fost accesorii create de noi care nu sunt pe site, ci au fost cereri experes ale unor clienti.

6. Chiar daca suntem inca la inceputul anului 2014, au fost deja estimate cele mai mari riscuri de piata in 2015, iar pe primele locuri se afla presiunea pe preturi si reducerea de costuri. Ai intampinat pana acum astfel de constrangeri?

Pentru noi primeaza calitatea inainte de toate si sincer nu prea avem cum sa facem reduceri de costuri, in mod automat atunci cand vom livra produse de slaba calitatea, lumea va inceta sa ne mai caute, solutuii alternative pentru materiale textile nu exista.

Am tinut si vom tine indiferent de contextul economic sa livram servicii de calitate la cele mai mici preturi si asta facem de 2 ani de cand suntem pe piata.

7. Companiile si antreprenorii incep sa vorbeasca din ce in ce mai mult despre inovatie si stim ca asta nu inseamna ca trebuie sa reinventam roata, ci sa ne gandim afacerea intr-un mod diferit. Crezi ca afacerea ta ar putea porni in noi directii la un moment dat?

Sunt absolut convins ca trebuie sa tinem pasul cu ceea ce este nou pe piata unde activam noi, si cu siguranta, daca va fi nevoie vom aduce imbunatatiri in cadrul acestei afaceri.

8. Intr-o afacere, indiferent de domeniu, cat de mult ai spune ca e influentata reusita de antreprenor si cat de contextul economic? E, in fond, balanta la care se gandesc multi inainte sa inceapa o afacere, iar factorii economici ii pun pe multi pe ganduri.

Acum daca deschizi un magazin alimentar langa un hypermarket doar contextul economic te poate face sa ai reusita, altfel, nu. Ca antreprenor trebuie sa vii cu ceva nou pe piata care sa faca diferenta intre tine si "produsele de serie", unicitatea trebuie sa te caracterizeze. Chiar daca ai acel hypermarket langa tine si tu si numai tu vei vinde cea mai buna paine de casa vei avea succes (detalile fac diferenta).

9. Privind in urma, avem tendinta sau, mai bine zis, regretul ca nu am facut lucrurile altfel sau mai bine. Chiar daca e putin probabil sa te regasesti printre cei care privesc in urma, exista lucruri legate de afacere pe care ti-ai fi dorit sa le stii din timp sau sa le fi facut altfel?

Am invatat foarte multe in acesti doi ani,  nu am regrete, am facut totul cu pasi marunti si am crescut incet, incet, daca voi fi nevoit sa incep o noua idee de afacere la fel voi proceda.

10. Incercam sa oferim cititorilor nostri informatii care sa ii ajute sa isi dezvolte afacerile si sa isi indeplineasca, la finalul zilei, dorintele. Din experienta ta de antreprenor, ce sfat esential le dai celor care inca se afla la inceput de drum sau doresc sa isi imbunatateasca modelul de business?

Ideea de baza a acestui interviu a fost unicitatea,diferenta fata de alti,si gandirea pozitiva.

Vrei sa faci ceva sa te dezvolti pe plan economic, fii unic, pune-ti amprenta ta pe acel lucru, nu incerca sa te inspiri de la altii, ignora gandirea negativa, daca tu crezi in tine este suficient sa realizezi lucruri mari.

Piata e in continua miscare, vino mereu cu ceva nou, nu te plafona, exploateaza-ti toate resursele si nu renunta la visul tau!


11. Iar acum, pe final, fiindca suntem de parere ca omul nu ar trebui sa se opreasca niciodata din invatat, ne poti recomanda trei carti pe care le-ai lua cu tine pe o insula pustie?

Bun, trei carti, daca sunt pe o insula pustie le voi citi si atat, povestea se va repeta iar si iar cand le voi reciti, o carte cat face cat toate cartile si cu siguranta voi lua cu mine Bibilia, mereu inveti lucruri noi din ea.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.67 din 5 - 3 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Anca Dumitrache 21-Mar-2014 08:19:40
Dovada ca se poate si la noi!

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016