NASA avertizeaza ca civilizatia va intra in colaps

Tags: nasa, avertisment, colaps, declin, studiu, raport, balanta economica, prabusirea, resursele

In cateva zeci de ani, civilizatia ar putea cunoaste un declin cutremurator, avertizeaza un studiu NASA intocmit recent.

Potrivit unui studiu stiintific realizat de NASA, in doar cateva zeci de ani, civilizatia moderna s-ar putea prabusi ca urmare a unei instabilitati economice in crestere si a unui consum din ce in ce mai mare al resurselor planetei, citeaza Mediafax.

Cercetatorii care au luat parte la acest studiu redat initial de The Independent au avut ca instrument de lucru modele teoretice care i-au ajutat sa faca previzuni referitoare la traseul pe care il va urma civilizatia industrializata in urmatorul secol.

Parcursul pare sa se indrepte catre un destin nu tocmai fericit, studiul amintind, noteaza Mediafax, de declinul cunoscut de marile civilizatii antice precum Imperiul Roman, dinastiile Han din China si Gupta din India.

In fiecare caz, desi existau si atunci avertismente cu privire la ceea ce urmeaza sa se intample daca nu se iau masuri, atitudinea pasiva a marilor conducatori a dus la declinul despre care citim astazi in cartile de istorie.

In aceasta privinta, matematicianul Safa Motesharri spune ca procesul de "ridicare si prabusire este un ciclu recurent intalnit des in istorie".

Mai mult, anunta agentia de stiri, cercetarile efectuate de Motesharri arata si factorii care ar putea duce la prabusirea civilizatiei noastre de la cresterea populatiei la schimbarile climatice. Acesta a concluzionat ca atunci cand acesti factori converg se poate ajunge la colapsul societatii din cauza lipsei de resurse si a "stratificarii socio-economice in elite si mase".

Studiul a fost realizat de o echipa formata din cercetatori in domeniul stiintelor naturale si sociale si a fost finantat de Centrul Spatial Goddard al NASA, noteaza Mediafax.

Raportul precizeaza si ca acest declin poate fi evitat, facand astfel apel la liderii lumii pentru a echilibra balanta economica: "Colapsul poate fi evitat si populatia poate ajunge la un echilibru, daca rata de consum a resurselor naturale este redusa la un nivel sustenabil si daca acestea vor fi distribuite intr-o maniera reletiv echitabila".

Autor: Mihaela Pascu

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:

Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant

Comentarii 1 comentarii

Alb 09-Apr-2014 11:59:42
Motivational....pana una alta asteptam deciziile dlui Putin( sa nu vina vre-un razboi peste noi - ptr suprematie si ptr a echilbra balanta mai repede), poate o mai lungim vre-o 2000 de ani..cu resursele

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Ultimele comentarii