Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reclama zilei: Umor romanesc cu gust de ciocolata

Tags: marketing, reclama zilei, reclame romanesti, reclame amuzante, ciocolata rom

Brandul de ciocolata Rom s-a dat iar peste cap si a produs un viral. Clipul din ultima sa campanie a devenit viral dupa ce a fost postat pe YouTube, strangand peste 100 de mii de Like-uri in doar cateva zile de la incarcarea sa.
Ideea campaniei a pornit de la un fapt real, umoristic, acela ca multe vedete ce vin in Bucuresti, cred ca sunt, de fapt, in Budapesta. 
 
Astfel, s-a creat si un site, bucharestnotbudapest.com, realizat in romaneste, ungureste si englezeste, cu o colectie a confuziilor celebre de-a lungul anilor, preluand articole din ziare (incepand cu Michael Jackson, in anii ’90), dar si cu sfaturi privind emanciparea culturala a celor care n-au habar de geografie.
 


Reactiile la campanie sunt din cele mai diferite, existand si voci care cred ca brandul vrea sa-si extinda vanzarile si in tara vecina si in niciun caz sa elucideze mintile insuficient deschise de Wikipedia.

Acest tip de abordare a mai fost folosit inainte. Va amintiti de „ROM Tricolor, senzatii tari din 1964”? Ciocolata s-a rebranduit, schimbandu-si ambalajul intr-unul tricolor, in intentia de a deveni relevant si pentru tineri, nu nuami pentru cei cu nostalgia vremurilor cand mancau cu bunicii din batonul cu gust de rom, indepartand incet stratul de deasupra pentru a ajunge la miezul aromat.
 
Si astfel, din dorinta de a stimula sentimentul national, brandul s-a jucat mai departe cu publicul si si-a schimbat ambalajul cu tricolor romanesc intr-unul cu steagul american. Dupa cum era de asteptat, reactiile au fost extrem de negative, insa, dupa o saptamana, ciocolata ROM a revenit la ambalajul initial, cu mesajul „Rom se intoarce pentru voi! Felicitari pentru indarjirea cu care ati cerut inapoi Rom Autentic 100% romanesc!” 
 
Poate ca umorul este singura arma cu care ne putem demonstra unicitatea si creativitatea. Britanicii, de exemplu, au reactionat cat se poate de bine la actiunea gandul.info „Why don’t you come over?” care a fost un raspuns ironic si inteligent la campania anti-imigratie indreptate impotriva romanilor si bulgarilor lansata intr-o Londra cu un context economic si politic sensibilizat. 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.08 din 5 - 6 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016