Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 greseli de marketing care te pot costa scump

Tags: greseli de marketing, greseli fatale in marketing, greseli care te costa scump, strategii de marketing, campanii de marketing, afaceri

A gresi e omeneste, oricine stie asta. Insa greselile grave in marketing te pot costa scump si pot fi chiar fatale pentru afacerile mici. Urmatoarele cinci greseli ar trebui evitate cu orice pret. Nu iti sabota singur sansele de reusita.
1. Sa incerci sa reinventezi roata
 
Marketingul nu este de ieri, de azi si se bazeaza pe anumite principii fundamentale care nu pot fi schimbate. Bineinteles ca iti doresti sa creezi ceva nemaiintalnit, iti doresti sa obtii acel efect „wow”, insa nu trebuie sa te pierzi in acest proces de inovatie si de creatie si sa uiti ceea ce conteaza cu adevarat la sfarsitul zilei: REZULTATELE.
 
Poti evita aceasta greseala astfel:
 
- nu mai incerca tot timpul sa creezi ceva nou, nemaiintalnit. Nu inseamna ca trebuie sa copiezi ce fac ceilalti, insa este important sa observi ce fel de strategii, ce fel de campanii si ce fel de reclame functioneaza cu adevarat si sa folosesti formulele castigatoare atunci cand iti dezvolti propriile strategii de marketing.
 
- realizeaza faptul ca toate ideile bune de marketing sunt reutilizate la nesfarsit, fiind schimbate doar modurile de abordare. Principiile raman aceleasi, iar pentru a obtine rezultate palpabile, trebuie sa alegi de cele mai multe ori imitatia in locul inovatiei.
 
2. Sa te pregatesti excesiv pentru ca apoi sa nu faci nimic
 
Cu totii ne temem de esec. Aceasta teama este atat de puternica uneori incat facem orice ne sta in putinta pentru a preveni esecul. Ne pregatim, ne organizam, ne informam temeinic, insa atunci cand ajungem sa punem in aplicare cele invatate... esuam. Iata ce ar trebui sa retinem:
- a fi activ nu inseamna neaparat a fi productiv
- pentru a vinde milioane de produse, trebuie ca mai intai sa vinzi PRIMUL produs.
 
Poti evita aceasta greseala astfel:
 
- in primul rand, ACTIONEAZA! Daca esti cu adevarat hotarat sa reusesti si esti pasionat de ceea ce faci, este timpul sa lasi temerile la o parte si sa actionezi.
- nu te teme de greseli. Greselile sunt cele care ne ajuta sa invatam si sa evoluam, sa atingem succesul. Daca o anumita campanie a dat gres, asta nu inseamna ca trebuie sa renunti definitiv la idee sau la produsul respectiv. Inseamna doar ca acel tip de campanie nu functioneaza si ca trebuie sa gasesti o alta strategie, mult mai eficienta.
 
Esecurile ne ajuta sa pretuim mai mult succesul.
 
3. Sa investesti o avere intr-un produs a carei eficienta nu a fost dovedita
 
Iti bazezi intreaga afacere pe un studiu de piata sau o banuiala de-a ta? De multe ori, antreprenorii se indragostesc pur si simplu de o idee de produs sau serviciu si se hotarasc sa se avante fara a testa inainte piata. Isi investesc toti banii in afacere, poate se mai si imprumuta si ajung ca apoi sa regrete amarnic alegerea facuta.
 
Poti evita aceasta greseala astfel:

- fa-ti temele inainte de a lansa orice produs sau serviciu nou. Efectueaza studii de piata amanuntite, testeaza produsele pe piata tinta, afla daca exista intr-adevar o piata tinta pentru produsul respectiv.
 
4. Sa crezi ca daca o idee este buna, clientii nu vor intarzia sa apara
 
Este bine sa fii optimist, insa trebuie sa ramai totusi cu picioarele pe pamant. Crezi ca produsul sau serviciul tau se va vinde singur, fara prea mare efort? Din pacate, acest lucru nu se intampla aproape niciodata. Clientii nu  vor bate la usa ta pentru a-ti cumpara produsul imediat dupa lansare. Nu te vor gasi deloc daca nu ai o strategie de marketing eficienta. Nu uita ca profitul este esential in orice afacere, iar pentru a face profit, trebuie sa vinzi cat mai multe produse, trebuie sa iti convingi clientii tinta sa cumpere.
 
Poti evita aceasta greseala astfel:
 
- defineste piata tinta si propunerea unica de vanzare, care te deosebeste de concurenta.
- dezvolta un plan de marketing si o strategie eficienta pentru a ajunge la piata tinta.
 
5. Sa te plictisesti pe parcurs
 
Plictiseala nu este niciodata un motiv intemeiat pentru a renunta la o afacere. Nu poti decide peste noapte ca te-ai plictisit si iti doresti altceva. Ai investit o suma importanta de bani in aceasta „plictiseala” si probabil ca au existat si alti investitori pe langa tine.
 
Poti evita aceasta greseala astfel:
 
- aminteste-ti de ce ai lansat afacerea la inceput. Doar fiindca tu te-ai plictisit, nu inseamna ca si piata tinta s-a plictisit. Atunci cand campaniile de marketing continua sa dea roade, nu poti renunta si nu poti schimba drastic strategia.
- poti testa si alte tipuri de produse, fara a renunta insa la cele vechi. Monitorizeaza rezultatele. Nu inlocui niciodata o campanie veche cu una noua care nu a fost inca testata corespunzator.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016