Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 greseli de marketing pe care le poti evita

Tags: marketing, mesaje de marketing, value proposition,

Marketingul eficient inseamna sa-ti faci temele constiincios, sa te dai un pas in spate si sa privesti cumva din exterior. Pentru ca nu multi fac asta, exista exemple nenumarate de marketing facut aiurea. De genul celuia care te convinge sa cumperi de la competitori.
1. Nu ai nicio idee cine iti este clientul ideal.
 
Multi marketeri au o viziune asupra lumii orientata in jurul produsului. Isi stiu produsul din fata si din spate, ba chiar si din lateral, dar au numai o idee vaga despre cine il vrea, cui ii este de folos sau cum este folosit in realitate. In cel mai rau caz posibil, marketerii nici nu cred ca asta este important, pentru ca au impresia ca produsul lor este o opera de arta si iata si motivul evident pentru care trebuie cumparat.
 
2. Nu-ti aloci timp pentru a-l asculta pe clientul ideal.
 
Chiar si cand marketerii stiu care le este clientul ideal, nu stau sa-l si asculte. Fac cercetari de piata si arunca-n stanga si-n dreapta cu numere, dar, cand vine vorba sa se aseze si sa discute (si sa asculte), asta nu se mai intampla. Deloc suprinzator, rezultatul este un mesaj de marketing care nu inseamna nimic pentru cei care trebuie sa cumpere.
 
3. Nu ai nicio idee de ce vrea clientul.
 
Chiar daca marketerii isi asculta clientii, asculta din cu totul alte motive. Incearca sa afle moduri prin care produsul lor sa implineasca nevoile clientului. Pare destept, dar nu este. In vanzarile B2B, important nu este sa satisfaci nevoile clientului, ci nevoile clientului clientului. Asa iti duci afacerea mai departe. Produsul conteaza daca este important pentru clientii finali.
 
4. Inabilitatea de a formula o promisiune a valorii (value proposition) care sa insemne ceva.
 
Chiar daca marketerii inteleg colientul clientului, le este greu sa formuleze o expresie/fraza care sa redea valoarea produsului atat clientului, cat si clientului final. Sa poti face asta este nevoie sa intelegi dinamica afacerii care are in vedere intregul lant de aprovizionare, un concept care le scapa multor marketeri cu experienta.
 
5. Inabilitatea de a formula o value proposition in 25 de cuvinte sau mai putin.
 
Chiar daca marketerii au o value proposition valoroasa, au tendinta sa explice prea mult. Ceea ce rezulta in propozitii prea lungi, pline de abstractiuni, jargoane sau norisori pufosi. Dar un mesaj scurt este o sarcina specializata pe care numai cei talentati o pot indeplini. Este o abilitate rara, dupa cum o demonstreaza mesajele de marketing de peste tot.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016