Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Branding: Merita sa fii dragalas?

Tags: marketing, branding, despre branding, emotii, copii, dragalasenie

Ai vazut vreodata o pisicuta? Ai simtit nevoia sa o iei in brate sa o ciufulesti putin? Dar pe nepoata de 2 ani din partea fratelui? Nu vrei sa-i smotocesti obrajorii frumosi?
Acum intreaba-te daca ai afce acelasi lucru cu nepoata de 22 de ani. Dar cu o pisica din alea fara blana?
 
Presupun ca zici da la primul set de intrebari si nu la cel de-al doilea. Asta este reactia tuturor in fata unor lucruri/persoane dragalase. Conform cercetarilor, majoritatea oamenilor reactioneaza exagerat cand se vad in fata unor chestii dragalase. 
 
Un studiu al Rebeccai Dyer, absolventa de yale, a aratat ca oamenii sunt, de fapt, ami agresivi cand sunt confruntati cu dragalasenia. In acest studiu, 90 de barbati si femeu au fost invitati sa se uite la un slideshow. Unii au vazut un slideshow haios, altii unul neutru si al treilea grup a urmarit ceva dragalas. Li s-a spus sa sparga bulele din ambalajele de plastic si cei din cel de-al treilea grup a spart cele mai multe. 
 
Un alt studiu, publicat in Psychology Today, arata cum creierul uman reactioneaza diferit cand vede poze cu ebbelusi decat atunci cand vede poze cu adulti, fie femei, fie barbati. Dragalasul ne face sa ne dorim sa ne manifestam abilitatile de ingrijire. Femeile raspund si mai intens pozelor cu proprii copii. Daca mama ta iti spune ca te adora, sa stii ca, intr-un fel,e ste programata genetic sa faca asta.
 
Desi creierul barbatilor si femeilor reactioneaza la dragalasenie la fel, femeile se exprima si vizibil. 
 
Expertii in branding cunosc importanta dragalaseniei. Brandingul este esential pentru a-i face pe oameni sa le placa de brandul tau. Iar dragalasenia este echivalenta cu a fi placut. Asa ca brandurile fac mereu tot posibilul sa-si asocieze numele de chestii dragalase.
 
Antropomorfizarea, acordarea de trasaturi umane lucrurilor inanimate, este un procedeu des intalnit. Asa se face ca tigrul de la Kellogg e vorbeste cu un „r” accentuat.
 
Umanizarea este foarte prezenta in produsele pentru copii. Iata cateva exemple: Hello Kitty, Thomas, masinile Disney.
 
De ce se intampla asta? Pentru ca functioneaza. Dragalasenia declanseaza emotii pozitive. Dragalasenia te face sa-ti placa mai mult anumite lucruri. Este secretul pe care brandurile il folosesc de ani buni pentru a ne face sa cumparam cereale, sucuri, jucarii.
 
Emotiile sunt o parte importanta a procesului de luare a deciziei la nivelul clientului, formand cam 50% din decizie. Crearea unei experiente emotionale care profita de acest procentaj este esentiala pentru crearea unei experiente totale pozitive a clientului. 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016