Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Campaniile de marketing direct: benefice sau nu?

Tags: marketing direct, campanii de marketing, oferte speciale, consumatori, materiale publicitare, brosuri, cataloage

Scopul principal al marketingului direct este de a genera un raspuns imediat si specific (testare, achizitie). Exista insa si o latura negativa a acestui tip de marketing: poate fi ignorat sau poate chiar enerva consumatorii. Pentru a putea beneficia la maxim de pe urma campaniilor de marketing direct, trebuie sa se tina cont de anumite aspecte.
Odata cu cresterea popularitatii internetului si a email marketing-ului, tot mai multe companii renunta la campaniile de marketing direct (brosuri, cupoane, scrisori, mostre). Insa studiile indica faptul ca acest tip de marketing ofera inca rezultate palpabile. S-a descoperit chiar ca materialele fizice au un efect mai puternic asupra consumatorilor decat cele virtuale.
 
Campaniile cu brosuri si cupoane motiveaza consumatorii sa incerce produsele, mai mult chiar decat reclamele televizate si reclamele print din ziare si reviste. Atunci cand consumatorilor li se ofera cupoane de reduceri pentru anumite produse sau servicii, acestia sunt mult mai dispusi sa mearga special la magazine si sa beneficieze de oferta speciala.
 
Aceste tipuri de campanii pot avea insa si un efect negativ, deteriorand imaginea brandului. Campaniile agresive de marketing direct pot face mai mult rau decat bine unui brand.
 
Iata cateva aspecte ce ar trebui luate in considerare pentru crearea unei campanii eficiente de marketing direct:


Trebuie sa stii cine va beneficia de pe urma unei astfel de campanii
Exista mai multe tipuri de consumatori vizati:
 
1. Fanii brandului: clientii fideli ai brandului vor folosi in mod frecvent cupoanele primite ca rasplata a fidelitatii lor
 
2. Vanatorii de oferte: din acest grup fac parte in general femeile care adora sa mearga la cumparaturi si care au tendinta sa pastreze toate cupoanele primite
 
3. Consumatorii foarte organizati: acestia sunt atat de organizati incat pastreaza toate cataloagele, brosurile si cupoanele primite si sunt dispusi sa le foloseasca.
 
Grupurile care nu sunt interesate de acest tip de marketing sunt:

- familiile tinere si adultii foarte ocupati, care nu au timp de asa ceva
- persoanele care nu dau doi bani pe marketing
- persoanele care prefera sa descopere singure produse noi
 
Campaniile de marketing direct trebuie sa aiba un impact puternic asupra consumatorilor si sa reuseasca sa le capteze atentia imediat. Din acest motiv, materialele publicitare ar trebui sa fie cat mai personale. Tonul mesajului este de asemenea foarte important.

Consumatorii vor fi mult mai dispusi sa cumpere produse de care au reala nevoie. Materialele promotionale care genereaza emotii pozitive: fericire, siguranta sau nostalgie au un impact mai mare asupra consumatorilor, in timp ce mesajele vulgare sau agresive vor genera emotii negative.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.25 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016