Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce inseamna autenticitate in marketing?

Tags: autenticitate in marketing, marketing, adevar, social media

Marketing, prin natura lui, nu este autentic, cel putin nu in definita de dictionar. Brand-urile incearca sa se pozitioneze in cea mai buna lumina posibila, omitand orice detalii care le-ar face rau si incercand totul pentru a-i fermeca pe clienti.
Dar lucrurile par a se schimbat in ultima vreme, iar consumatorii au din ce in ce mai multa putere, au o voce care li se face auzita si este respectata. De aici si dorinta marketerilor de a fi autentici. Dar ce inseamna asta? Jurnalistii de la Digiday.com au intervievat cativa specialisti de renume care au dat propriile definitii ale autenticitatii in peisajul actual de marketing.

Kyle Sherwin, Sony Music
Ca de obicei, este un cuvant mult prea folosit de industrie si care a devenit aproape golit de sens. „Ideea” originala de autenticitate era un mod prin care corporatiile incercau sa nu para corporatiste in actiunile lor de marketing. Un mod prin care incercau sa ramana fidele esentei lor. In epoca retelelor de socializare, inseamna modul in care brand-urile incearca sa devine familiale: modul in care te prezinti in cuvinte, in imagini, in publicitate si customer service, mai direct, zilnic si prietenos intr-o masura mai mare decat competitorii. 

Rick Maynard, KFC
Scopul in plan social al KFC este sa celebreze „ceea ce e real”. A fi real inseamna pentru noi sa fii onest, indraznet, proaspat, cu idei si, ocazional, bruscand limitele. Ne ferim de artifical, de emiterea de sentinte, de nesiguranta, plinatatea de sine, timiditate si trucuri ieftine. Incercam sa celebram fani adevarati, sa ne implicam in discutii reale si sa incurajam continutul generat de consumatorii reali. Preferam imagini cu omul de pe strada in locul celor cu mancare facute in studio. Asta inseamna sa fii autentic pentru brand-ul nostru. Si cel mai grozav este ca e si foarte usor. Este mult mai dificil sa incerci sa fii ceva ce nu esti.

Brian Maynard, Whirlpool
Multe brand-uri cred ca social media implica un anumit limbaj. Aceasta idee poate este adevarata. Limbajul social media este un pic mai “casual” decat pe alte canale, seamana mai mult cu o conversatie. Chiar daca este adevarat, trebuie sa ramai fidel ADN-ului brand-ului. Trebuie sa-ti cunosti consumatorii si sa stii in ce limbaj se asteapta sa-i abordezi. Ceea ce implica si utilizarea de poze reale. 

Joe Barbagallo, Volvo Cars, Statele Unite
Autentic inseamna transparent. Stim ca audienta ne cunoaste bine si ca trebuie sa fim cinstiti. Spunem orice putem spune public pe social media. Le oferim behind-the-scenes secvente din activitatea companiei noastre. Depinde, in mod evident, de felul in care este structurata compania ta, dar fiecare brand trebuie sa se asigure ca nu posteaza informatii eronate. Terbuie sa fii deschis, mai ales daca primesti intrebari de la consumatori.

Foto: www.sxc.hu
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016