Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa fii mai destept decat concurenta

Tags: concurenta, manageri, inteligenta competitiva, marketing

In zilele noastre, metodele traditionale de planificare strategica nu mai functioneza. Provocare principala cu care se confrunta managerii este a construi organizatii adaptabile, capabile sa evalueze un mediu in permanenta schimbare si sa traduca instant informatiile obtinute in strategii castigatoare.
Strategia ca exercitiu de planificare trebuie sa devina strategia ca exercitiu de invatare. Avantajul fata de competitie ni-l ofera excelenta in aceasta abilitate.

Nu trebuie sa uitam ca marketing-u; are ca element central satisfactia consumatorului, si nu maximizarea profitului. Cu alte cuvinte, organizatiile trebuie sa incerce sa inteleaga nevoile clientului si sa le satisfaca prompt si eficient, astfel incat beneficiile sa se reverse si asupra organizatiei, dar si a clientului. 
 
Pe de alta parte, rareori o organizatie este singura pe piata. Modul in care o companie actioneaza trebuie sa tina seama si de concurenta. Multe companii au dezvoltat, in acest sens, un sistem de inteligenta competitiva. 
 
Inteligenta competitiva s-a dezvoltat ca activitate specializata in cadrul cercetarii de marketing. Ulterior, ea s-a constituit intr-un domeniu distinct (si cu ajutorul tehnicilor imprumutate din spionaj). Chiar daca, astazi, cercetarea de marketing si inteligenta competitiva sunt doua domenii distincte, inteligenta concurentiala utilizeaza metode ale cercetarii de marketing mai ales metodele calitative. 
 
Inteligenta concurentiala (competitiva) nu este altceva decat procesul de identificare si colectare periodica a informatiilor relevante despre competitorii existenti si potentiali ai unei companii. Dupa ce informatia este colectata din diverse surse ea este analizata cu scopul de a fi intelese posibilele strategii de piata si directii viitoare ale concurentei. Inteligenta competitiva va avea ca rezultat reducerea costurilor, atenuarea riscului, cresterea productivitatii si reducerea timpului de reactie a unei companii. 
 
Cercetarea de marketing poate oferi informatii valoroase sistemelor de inteligenta concurentiala. Informatiile pot fi culese atat din surse primare, cat si din surse secundare. Sursele primare de informatii constau in opinii ale expertilor ramurii respective, furnizori ce sunt si furnizori ai concurentei, guvernul si structurile guvernamentale sau orice alta sursa care ar putea sa detina informatii de prima mana despre concurenta. Sursele secundare de informatii ar putea sa includa stiri, rapoarte asupra ramurii, rapoarte anuale, preturi ale concurentei sau orice informatii care sunt accesibile publicului. 
 
Inteligenta competitiva trebuie sa fie un proces constant. Monitorizarea concurentei trebuie realizata continuu; in caz contrar datele pot fi interpretate gresit. Este bine sa ai o imagine completa sau cat mai completa despre miscarile concurentei intr-o perioada de timp data.


 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016