Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa scrii o strategie de marketing

Tags: marketing, strategie de marketing, vanzari, bani, audienta targetata, strategie

Marketingul s-a schimbat dramatic de la tiparirea primei reclame care a aparut, probabil, in vreun ziar local pana acum. Se prea poate ca sa fi fost vreun fermier care i-a zis unui ziarist ca are o vacuta in plus si vrea s-o vanda, iar textul a sunat ceva de genul "Vaca de vanzare. Suna-l pe fermierul Ben". Asta la inceputurile marketing-ului.
In zilele noastre nu mai este atat de simplu. Doua lucruri raman insa la fel. Primul este ca trebuie sa stii bine ce vinzi si apoi cine ar fi interesat sa cumpere ce vinzi.

Mai ai nevoie si de o strategie de marketing. Strategia fermierului Ben era una simpla: sa vanda o vaca prin atragerea clientilor potentiali pentru a o vedea. Beneficiul oferit era o vaca sanatoasa la un pret bun. Al doilea beneficiu consta in faptul ca un membru al comunitatii se ocupa de vanzare. Audienta targetata erau chiar fermierii din comunitate. Nisa ocupata de fermier era cea a unui fermier local cu o oferta buna. Identitatea advertiserului era una directa, clara. Iar bugetul de marketing, aproape zero. Inarmat cu aceasta strategie, fermierul Ben si-a vandut vacuta. 

In zilele noastre, lumea este mult mai complexa decat cea a lui Ben, asa ca este nevoie de o strategie ceva mai complexa. Sau nu?

De fapt, o astfel de strategie nu trebuie sa aiba mai mult de sapte propozitii simple:

Prima propozitie spune care este actul fizic pe care marketingul trebuie sa-l motiveze.

A doua propozitie precizeaza beneficiile ofertei.

A treia propozitie specifica audienta/ audientele targetata(e).

A patra propozitie arata armele de marketing folosite.

A cincea propozitie este folosita pentru definirea nisei tale: servicii, calitate, pret, unicitate, orice.

A sasea propozitie se refera la personalitatea companiei.

A saptea propozitie vorbeste despre bugetul de marketing, exprimat in procentaje din vanzarile nete proiectate.

O strategie de marketing succinta te obliga sa te concentrezi asupra oamenilor targetati de marketingul tau. Incepe intotdeauna de la oameni si apoi intoarce-te la oferta. 

Strategia trebuie scrisa si nu trebuie sa includa cuvinte specifice, subject line-uri, headline-uri, caci acestea te incetinesc.

Scrie cei sapte pasi, reciteste-i si pune-i deoparte 24 de ore. Este mult prea importanta acaesta strategie pentru a o respinge sau a o aproba prea repede.

Strategia de marketing poate fi schimbata numai inainte de a baga bani in ea. Dupa ce o implementezi, las-o pe piata cel putin sase luni de zile. Abia apoi revizuieste-o. Daca este una buna, o vei folosi si ani de zile.

Pentru a scrie cele sapte propozitii esentiale, trebuie sa raspunzi la sapte intrebari:

1. Ce act fizic vreau ca oamenii sa faca dupa ce sunt expusi la marketingul meu (sa dea clic aici, sa sune undeva, sa completeze un cupon sau sa cumpere un produs)?

2. Ce beneficiu ofer? Ce avantaj competitiv vreau sa evidentiez?

3. Cine este audienta mea tinta?

4. Ce arme de marketing voi folosi?

5. Care va fi nisa mea de piata?

6. Ce identitate vreau sa aiba afacerea mea?

7. Bugetul meu de marketing va fi _______% din vanzarile nete proiectate.

Sursa foto: www.sxc.hu
 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016