Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Doua mari dezastre din istoria ideilor de marketing

Tags: marketing, dezastre, mcdonals, olimpiada, jocuri olimpice, urss, medalii de aur, bigmac, bani, tesco, promotie

Este usor de presupus ca noi, oamenii obisnuiti, suntem simpli pioni care le aduc marilor companii bani frumosi. Chiar daca vedem oferte, foarte probabil ca tot castiga destul. Si, totusi, uneori si marile companii dau gres. Ne intrebam daca nu cumva nu au in spate planuri bine intocmite, ci doar improvizatii. Altfel nu am putea sa ne explicam urmatoarele:
McDonald's si Olimpiada
 
In 1984, Jocurile Olipice au fost organizate in Statele Unite si McDonald's s-a aruncat cu capul inainte pentru a obtine calitatea de sponsor. Pentru a arata ce incredere mare au in echipa olimpica americana, lantul de restaurante de fast-food a lansat sloganul "Daca SUA castiga, voi castigati!". Daca americanii luau o medalie de aur, de argint sau de bronz, clientul putea sa ceara un Big Mac gratuit, cartofi prajiti sau o Coca-Cola, in functie de tipul medaliei.
 
Nicio afacere nu deschide capitolul "castiga ceva gratuit", fara a avea o idee destul de clara privind marfa care le va iesi pe usa. In acest caz, McDonald's a numarat probabil medaliile americane de la ultimele Jocuri la care tara a participat, si anume cele din 1976. In acel an, SUA a castigat 94 de medalii, dintre care 34 de aur. SUA nu au participat in 1980, deoarece Olimpiada s-a organizat in Moscova si SUA a boicotat Jocurile, din cauza disensiunilor cu tara gazda. In 1984, URSS si Germania de Est au intors "favorul" si au boicotat Jocurile, astfel ca SUA a scapat de cei mai inversunati competitori, castigand, in total, 174 de medalii.
 
Cu alte cuvinte, McDonald's a trebuit sa dea mai multa mancare decat s-ar fi asteptat. Au aparut chiar zvonuri ca unele restaurante au ramas fara Big Mac pe stoc, sandvisuri pentru care, oricum, clientii nu plateau nimic. 
 
Tesco stie mai putina matematica decat proprii clienti
 
Dupa cum se vede, unele companii par a subestima lacomia propriilor clienti. Un alt exemplu graitor il ofera lantul britanic de supermarketuri Tesco. Acesta a intrat in 2011 intr-un razboi al preturilor cu unul dintre competitorii sai, Asda. Tesco a anuntat ca, daca prin noroc, Asda are pretul mai mic la vreun produs, ei vor plati dubla diferenta. Atat de increzator era Tesco ca o vizita obisnuita la supermarket nu va include achizitionarea vreunui produs mai ieftin din curtea competitorului.
 
Insa nu a luat in considerare cateva lucruri despre natura umana. Mai exact, a presupus ca toti clientii vor cumpara articolele pe care si le doresc si in mod normal. In schimb, clientii au colindat ambele magazine in cautarea produselor care, pe de o parte, sa fie mai ieftine la Asda si, pe de alta parte, sa fie insotite de o diferenta de pret care, dublata, sa asigure recuperarea banilor cheltuiti pentru achizitionarea lor.
 
Oamenii si-au impartasit strategiile pe Internet si au descoperit modalitati prin care sa cumpere suficiente maruntisuri pentru a-si acoperi financiar lista de cumparaturi obligatorie. De ecemplu, lamele de ras le aducea de la Tesco o lira sterlina in plus, dar un carucior plin de lame putea sa atraga un profit bunicel pentru a cumpara mancare. Dupa ce a pierdut o suma nedezvaluita de bani, Tesco a stabilit o limita de 20 de lire sterline.


 
Autor: Petru Scraba


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016