Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sosul de marketing de la McDonald’s

Tags: marketing, mcdonald's, mcrib, strategie de marketing, statele unite, business

McDonald's a readus pe piata, saptamana aceasta, produsul McRib, dar, din nou, doar pentru o perioada limitata de timp. O tactica neobisnuita si cruda? Poate. Dare este, totodata, un marketing exceptional. Iata ce putem invata de la cel mai cerut si cautat sandvis cu carne de porc din Statele Unite.
Ce ne poate invata despre marketing un sandvis? Mult mai multe decat ne putem imagina.
 
McDonald's a anuntat luni ca sandvisul McRib este iar in meniu, disponibil in toate restaurantele americane pana pe 14 noiembrie. (Doar pentru o perioada limitata) De la prima sa introducere pe piata, in 1982, McRib a fost un articol din meniu pe picior de plecare, iritandu-i pe clienti, caci nu se stia in ce restaurant il gasesc. (Grabeste-te, ia-l cat mai e!) Iar in ultimii zece ani McDonald's s-a folosit de asa-zisa eterna disparitie (Ultima sansa!) si miraculoasa reaparitie (Stai, mai avem ceva pentru tine!) sub forma evenimentelor de promovare.
 
Sandvisul greu de prins ii lasa nedumeriti pe clienti, dar, din punct de vedere business, s-a dovedit a fi o eficienta strategie de marketing care include atractia exclusivitatii, raritatea si ciclitatea intr-un singur pachet de savoare. Strategia are un impact atat de mare, incat McDonald's a impamantenit-o definitiv.
 
Vreti dovezi? Ce ziceti de o pagina de Facebook cu peste 7.000 de "Like"-uri sau obsesivul site neoficial McRib Locator, care incearca sa identifice zonele unde s-ar putea afla McRib. Sandvisul a intrat chiar si in cultura pop, fiind imortalizat de episodul 2003 al Familiei Simpson in care Homer a devenit dependent de "Krusty Burger RibWich".
 
Vreti o felie de marketing magic? Iata ce putem invata de la reintoarcerea lui McRib:
 
1. Raritatea functioneaza, dar doar daca produsul este cunoscut. Campania pe durata limitata este o miscare de business veche, dar trebuie abordata cu atentie. Daca pornim o astfel de campanie, trebuie sa fim pregatiti sa scoatem produsul de pe rafturi dupa o saptamana, caci, daca o intindem la nesfarsit, vom parea disperati.
 
2. Clientii cunosc produsul mai bine decat noi. In cazul McRib, McDonald's a profitat intotdeauna de vechea obsesie a clientilor pentru sandvis, caci vom fi surprinsi sa vedem cine se lasa sedus de produsul nostru si cum il foloseste.
 
3. Inainte sa se desumfle interesul fata de produs, implicati comunitate locala. Implicarea pe plan local este solutia pe care o pot folosi companiile mici pentru a lupta cu gigantii ca McDonald's.
 
Multumita social media, vocea clientilor este mai puternica decat vocea companiei. 
 
4. Nu trebuie sa ne transformam in roboti de marketing. Sa fim onesti: este si ceva haios in toata povestea asta cu McRib. Si McDonald's o foloseste in avantajul sau.
 
Nu trebuie sa ne luam prea in serios, caci clientii nu trebuie dominati, ci transformati in prieteni. Daca ei se distreaza mancandu-ti sau folosindu-ti produsul, haideti sa le urmam exemplul.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016