Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tineti-va cu dintii de cel mai mare client

Tags: client mare, companie, preturi, competitie, piata noua

Inainte sa va aruncati sa taiati preturile, cititi strategiile de mai jos care va pot ajuta sa va pastrati cei mai buni clienti si sa-i mentineti pe acestia fericiti si loiali.
In ciuda parerii la care adera majoritatea, faptul ca un client mare cumpara mult de la dumneavoastra nu inseamna intotdeauna un lucru bun. Companiile mari au obiceiul de a transforma firmele mici in furnizori de bunuri. 

In acest mod, pot sa profite de dumneavoastra in lupta cu competitia, fortand scadearea preturilor. Nu le pasa daca faceti sau nu bani din toata afacerea, caci se pot oricand orienta spre alt vanzator, daca ceea ce oferiti nu-i avantajeaza.

Vestea buna? Exista cinci moduri prin care va puteti apara in acest joc al stabilirii preturilor.

Strategia #1: Diferentiati-va. Daca firma dumneavoastra ofera produsul sau serviciul dorit pe care nicio alta companie nu-l poate furniza, este imposibil ca o companie mare sa se joace cu dumneavoastra. Pentru a crea diferentierea, va pozitionati oferta, astfel incat ceea ce are unic devine un "must have" pentru client. 
 
Strategia #2: Furnizati expertiza. Daca dumneavoastra sau firma dumneavoastra poate oferi expertiza de care clientul are nevoie pentru a-si atinge tintele, pueti juca un rol strategic, chiar daca sunteti furnizor de bunuri. De exemplu, o companie care vinde adezic pentru un producator de electronice de larg consum poate oferi expertiza in productia de larg consum care sa-i aduca profit clientului. Aceasta expertiza poate fi periodic "inchiriata", facand relatia cu clientul una continua si de durata.

Strategia #3: Generati un cost mare de inlocuire. Daca pe client il va costa extrem de mult sa va inlocuiasca produsele sau serviciile, nu va dori sa va schimbe. Important este insa sa creati aceste costuri DUPA ce ati incheiat vanzarea, pentru ca altfel ele vor fi considerate un punct nevralgic si vor indeparta doritorii. 

Strategia #4: Cunoasteti-va bine partenerul. Daca va implicati in treburile interne ale clientului si deveniti parte a planificarii strategice, veti fi vazuti mai mult in calitate de consultanti, si nu de simpli furnizori. 

Strategia #5: Generati credibilitate si din sens invers. Lucru greu de realizat, deoarece, de obicei, credibilitatea curge dinspre compania mare inspre cea mica. In orice caz, daca o firma mica are reputatia pe piata ca ajuta firmele mari sa-si consolideze credibilitatea pe o piata noua, firma mare poate considera relatia acaesta ca fiind una strategica.  


 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016