Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SEO si SEM: Doua nume pentru acelasi lucru?

Tags: sem, seo, publicitate, marketing, bani

Search Engine Optimization (SEO), optimizare de site pentru motoarele de cautare, sau Search Engine Marketing (SEM), marketing de site, o forma de internet marketing. Unu si acelasi lucru?
Search engine optimization (SEO) are in vedere optimizarea paginilor site-ului, pentru a atinge un rang mai mare in rezultatele de cautare, prin intermediul procesului de selectare de expresii specifice de cuvinte cheie asociate site-ului.
 
SEM foloseste diverse mijloace de marketing a unui site, pentru ca aceasta sa devina mai relevant in ceea ce priveste rezultatele motorului de cautare si pozitia lor in clasament. 
 
SEM nu este SEO si nici viceversa. SEM este un concept mai cuprinzator decat SEO. Se refera la tot ce poate fi facut pentru a utiliza tehnologia motoarelor de cautare cu scopul de promovarea a unui site, de marire a traficului acestuia si, daca este vorba de o afacere, de marire a profitului.
 
Nicio campanie SEM nu este insa completa fara SEO. Mai mult, din moment ce scopul SEO este de a imbunatati site-ul atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru utilizatori, acesta trebuie sa fie primul pas pentru promovarea site-ului, inainte de a cheltui bani pe publicitate.
 
Iata cateva aspecte SEM care nu pot fi atinse prin SEO:
 
Plata incluziunii
 
Cu alte cuvinte, plata unui motor de cautare de a adauga imediat site-ul in baza sa de date, in loc de contruire a site-ului in asa fel, incat sa fie gasit de paianjenii motorului de cautare. In cazul unora dintre motoarele de cautare, aceasta este singura metoda de a fi listat. In cazul altora, este doar o optiune. Daca esti dispus sa platesti, site-ul tau va fi inregistrat mai repede. Este o practica eficienta daca vrei sa faci modificari frecvente de continut, pentru ca site-ul va fi luat mai des in considerare de paianjeni si vei putea testa modul in care schimbarile afecteaza pozitionarea.
 
Publicitatea traditionala
 
Este vorba de plasare de reclama platita pe paginile rezultate in urma cautarilor pe motorul de cautare (SERP). In mod normal, aceste reclame se bazeaza pe cuvintele cheie introduse pe motorul de cautare si factura se incarca conforn numarului de accesari. Cu alte cuvinte, se plateste doar daca reclama trimite sau nu pe cineva pe site.
 
Publicitatea Pay-Per-Click (PPC), plateste-la-clic
 
Reclamele tip PPC sunt simple si contin numai text. Campaniile PPC sunt controlate de cel care-si face reclama. Tu decizi ce cuvinte cheie iti aduc reclame, tu scrii textul si decizi cat vrei sa platesti. Dupa cum arata si numele, platesti pentru o reclama doar daca cineva da clic pe ea si ajunge pe site-ul tau. Sunt doua retele care ruleaza campanii PPC, Google si Overture, fiecare avand avantajele si dezavantajele sale, dar, in ambele cazuri, trebuie sa fii pregatit sa consumi bani si timp pentru a monitoriza si adapta o astfel de campanie.

SEM se apropie foarte mult de o arta. Include PR-ul si publicitatea. Fiecare motor de cautare are propria formula de pozitionare a rezultatelor de cautare clasament. Acesti algoritmi se modifica mereu, pentru a da cat mai multe rezultate relevante pentru cautare. 
 
Avantajele SEM
 
Prin contrast cu SEO pur, practicile SEM ofera avantajul urgentei. Daca trebuie sa-ti cresti traficul si vizibilitatea imediat si nu te temi de cheltuirea unor sume de bani destul de consistente, asta e ce trebuie sa faci.
 
Dezavantajele SEM
 
Ai cheltuit timp si bani pentru a aduce oameni pe site. Ce vor vedea cand vor ajunge acolo? I-ai convins, cel putin pentru un moment, ca site-ul merita sa fie vizitat, asa ca ei se asteapta sa gaseasca lapte si miere, adica ceea ce cautau. Este informatia relevanta acolo? Mai ai la dispozitie doar cateva secunde pentru a-i convinge in continuare ca site-ul le va furniza ceea ce isi doresc. In lipsa unui rezultat pozitiv, vizitatorii se duc inapoi si incearca un alt site. Indezirabila miscare.
 
Site-ul trebuie sa fie gata pentru vizitatori. Trebuie imbracat in hainele de duminica, trebuie adica sa fie structurat si codat in asa fel, incat informatia sa fie vizibila si usor accesibila. In caz contrar, site-ul va fi dat uitarii sau, si mai rau, trecut in categoria esecurilor.
 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016