Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

4 moduri in care poti proteja reputatia afacerii tale in online

Tags: afaceri online, reputatia afacerii, google alerts, feedback negativ, gestionare criza, blog

Azi esti indexat de Google si te bucuri de un ranking "sanatos", maine dispari din primele 10 site-uri si incepi sa-ti cauti afacerea cu infrigurare pe pagina a doua din rezultatele afisate. Cei mai multi dintre oamenii care au afaceri online stiu ce rol important are Internetul in cresterea interesului utilizatorilor pentru un anumit site. In momentul in care scade traficul pe site sau indexarea in Google ne trimite pagina printre rezultate mai putin satisfacatoare, trebuie sa ne dam seama daca nu cumva reputatia in online a afacerii noastre este cea care a influentat in mod negativ aceasta scadere.
O gestionare a reputatiei in online este similara cu cea desfasurata de o agentie de relatii publice in alte medii decat cel online. Astfel, angajamentul pe care ni-l luam intr-o astfel de situatie trebuie sa aiba acelasi nivel ca in cazul oricarei alte afaceri. Pe scurt, iata ce factori ar trebui sa luam in calcul:

1. Cercetare si planificare

O analiza a detaliilor este un mod foarte bun prin care sa ne putem proteja reputatia in online, chiar daca este vorba despre o brutarie intr-un oras relativ mic sau despre o companie multinationala. Inainte de a aplica o strategie, gaseste raspuns la urmatoarele intrebari:

Care sunt obiectivele pe care vreau sa le ating?
Unde imi doresc sa ajung? Unde ii gasesc pe vizitatori in mediul online?
Ce canale online sau de social media se potrivesc afacerii mele?
Cat de mult timp pot sa acord mediului online?
Sunt gata sa gestionez un feedback negativ la adresa produselor sau serviciilor mele?

Nu este important sa fii prezent in toate site-urile de social media daca asta nu iti ajuta afacerea. Alege numai acele site-uri care iti sunt de real folos pentru ca se potrivesc afacerii tale.

2. Monitorizare si intelegere

Ca si cercetarea si planificarea, a intelege o afacere in online inseamna sa tragi cu urechea la conversatia de pe Internet legata de ceea ce ofera pagina ta. In acelasi timp, si vocea ta trebuie sa se faca auzita.

Inainte de a desfasura insa o astfel de campanie, trebuie sa afli ce se spune despre tine, despre competitorii tai sau alte afaceri similare. Acest tip de informatie te va ajuta sa intelegi ce trebuie sa impartasesti in online pentru ca ceilalti sa il considere de valoare. Este important sa cunosti mediul de care te poti folosi. De exemplu, daca afacerea ta este despre produse din carne, trebuie sa te informezi tocmai pentru a nu trimite o propunere de colaborare unui blogger care gestioneaza un blog despre regimul alimentar vegetarian.

Tot printr-o astfel de supraveghere vei reusi sa descoperi la timp plangerile care iti vizeaza afacerea sau orice alte probleme care ti-ar putea afecta reputatia in online. Pentru Twitter si Facebook poti folosit HootSuite, iar pentru bloguri si alte medii online poti folosi Google Alerts.

3.Participa la conversatie

Modul in care iei parte la o conversatie difera in functie de canalul pe care il alegi. Orice site ai alege insa, participarea la conversatie si gestionarea feedback-ului primit te ajuta sa iti planifici strategia pe viitor si sa gasesti modalitati noi de evitare si identificare a posibilelor riscuri. In plus, asta demonstreaza utilizatorilor din online ca esti dedicat afacerii tale, cat si clientilor tai.


4. Cand conversatia devine negativa

Cum reactionezi in cazul in care unii utilizatori din online incep sa iti critice dur afacerea? Cum raspunzi unor astfel de reactii? Stim deja ca intotdeauna e mai eficient sa previi decat sa tratezi. Asa ca atunci cand ai un plan pentru situatiile de criza, iti va fi mult mai usor sa gestionezi situatia. Astfel, cand ai parte de feedback negativ, este esential sa raspunzi imediat si sa nu lasi lucrurile sa ia amploare. In online, asta se poate intampla de zece ori mai repede decat in viata reala. In schimb, daca stergi comentariile negative in loc sa le gestionezi cu ajutorul unor raspunsuri inteligente, vei lasa impresia ca afacerea ta are ceva de ascuns si ca nu tii cont de parerile celorlalti.

Daca ai trecut printr-o situatie de criza cu afacerea ta in online, nu ezita sa ne povestesti cum ai reusit sa gestionezi totul.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0