Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 moduri de influentare a deciziei cumparatorului folosind culorile

Tags: influentarea cumparatorilor, culori, magazin, psihologia culorilor, decizia de cumparare, recunoasterea brandului, clienti

Deseori, cumparatorii aleg sa achizitioneze un produs datorita culorii acestuia. Conform unui studiu recent realizat de Color Marketing Group, pentru 85% din cumparatori, culoarea reprezinta factorul decisiv. Culorile influenteaza in mare masura comportamentul consumatorului. Si nu doar atat: culorile de care sunt inconjurati clientii in magazin vor influenta decizia de cumparare.
Iata cinci moduri in care culorile din magazin pot influenta experienta consumatorului:
 
1. Spune o poveste folosindu-te de culori
In loc sa alegi culorile care iti plac tie, ar fi mai eficient sa alegi o anumita tema si culori reprezentative. Spre exemplu, poti alege sa captezi esenta plajei prin culori care sa aminteasca de nisip, apa si soare. Astfel, clientii ar fi transpusi intr-un cu totul alt mediu, pe care il asociaza cu relaxarea si buna dispozitie.
 
2. Calmeaza si relaxeaza clientii folosindu-te de culori
Culorile calde invita clientii sa intre in magazin si au efect linistitor, in timp ce culorile reci au efect de calmare si relaxare. Portocaliul te face mai fericit, sustin specialistii, iar clientii fericiti vor ramane mai mult timp in magazin.
 
3. Atrage atentia clientilor asupra anumitor produse
Culorile aprinse precum galbenul si rosul atrag atentia clientilor, oprindu-i din drum. Galbenul este prima culoare perceputa de ochiul uman, iar rosul este o culoare asociata opririi, fie ca este vorba de semafor, de ambulanta sau de un afis in magazin. Oamenii au tendinta sa cumpere mai multe lucruri atunci cand sunt inconjurati de culoarea rosie, sustin specialistii. Insa culorile aprinse ar trebui utilizate cu moderatie. Daca exista prea mult rosu in magazin, clientii vor fi alertati si agitati. Culoarea rosie nu ar trebui sa fie folosita in proportie mai mare de 20% in designul magazinului. 
 
4. Scoate in evidenta produsul fara a coplesi clientul
Ai grija sa nu folosesti prea multa culoare, pentru a nu coplesi clientul. Este de dorit ca produsele sa iasa in evidenta, nu sa sperie clientul. Folosirea prea multor culori aprinse, vii poate distrage atentia consumatorilor si are un efect obositor. Nu trebuie sa folosesti in exces culorile deoarece risti sa iti iriti consumatorii.
 
5. Culorile contribuie la recunoasterea brandului
Culorile pot creste recunoasterea brandului cu pana la 80 la suta. Daca incorporezi culorile din logo-ul companiei in designul magazinului, vei ajuta consumatorii sa asocieze aceste culori cu brandul.

Sursa: Entrepreneur
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.94 din 5 - 9 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016