Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Anatomia sentimentala a unei scrisori de vanzare

Tags: david ogilvy, scrisoare de vanzare, anatomia lui grey, emotie, rolex, copywriter

De ce "anatomia"?
De ce "anatomia"?
Fiindca asemenea episoadelor din "Anatomia lui Grey", toate avand o morala utila, poate, la finalul acestui articol veti putea trage o concluzie folositoare, cu privire la rostul si importanta scrisorilor in procesul de vanzare.
 
De ce "anatomie sentimentala"?
Nu stiu! Poate fiindca scrisoarea de vanzare emotionala este cea care vinde cel mai bine?
 
De ce vinde cel mai bine? Fiindca, prin mecanisme fine, actioneaza acele resorturi care comanda in creierul clientului gestul de a baga mana in buzunar pentru a scoate banii. Trezeste patimi, starneste teama, aprinde dorinta... Dorinta de a cumpara.
 
Pentru ca, asa cum spunea David Ogilvy, unul dintre geniile copywritingului, un text de vanzare n-ar trebui sa aiba efectul "O, ce creativ!" ci "Da! Il cumpar!" Prozaic, lipsit de poezie? Nicidecum!
 
Fiindca acum vine partea cea interesanta, partea in care sunt declansate mecanismele prin care...
 
Femeia se simte protejata, puternica, iubita sau stralucitoare ca o regina... Doar cu ajutorul produsului despre care copywriterul ii vorbeste. Si numai cu acela!
 
Barbatul se simte eroul! Apartine elitei! Este din ce in ce mai aproape de telul sau doar cu sau prin produsul/ serviciul pe care copywriterul i-l ofera.
 
Pentru ca ambii cumpara … emotii. Da! Actul achizitiei nu are nimic de-a face cu ratiunea! Tine doar de emotie! Doar ne prefacem ca suntem rationali!  Ne gasim scuze pentru a cumpara... Aici intervine copywriterul! El adoarme vigilenta creierului si descatuseaza emotiile capabile de a finaliza actul cumpararii.
 
Copywriterul trebuie doar:

- sa identifice acea nevoie a clientului

- sa stabileasca punti de legatura cu creierul „victimei”

- sa-l puna in centrul povestirii transformandu-l in erou

- sa-l  ajute sa se apropie de telul sau

- sa-i ofere erolui un final fericit!

 Fiindca, stiati sau nu, nu cumparam lucrurile pentru ceea ce sunt/ fac/ rezolva ele! Ci pentru emotiile pe care ni le trezesc, pentru felul in care ne fac sa ne simtim. Deoarece ele reprezinta simbolul a ceea ce clientul ar putea face mai repede, mai usor si mai bine in viata sa.
 
Concluzia? Lasati unui copywriter sarcina de va vinde produsul!
Va sti oricand cum sa trezeasca interesul, cum sa atinga o coarda sensibila, sa creeze acea legatura emotionala intre nevoile clientului si obiectul /serviciul pe care doriti sa-l vindeti. Si va vinde, nu gluma!

Fiindca, nu-i asa? Copywriterul stie cum sa-ti recomande un Rolex...


"You can tell by the men who wear them!"







Autor: Catalina Dumitrascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016