Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cate ceva despre pozitionarea marcii inregistrate

Tags: pozitionare, brand, marca inregistrata, clienti, strategie

Ce inseamna pozitionare? Acesta este un termen mult discutat si pe buna dreptate, deoarece are un rol central in disciplina numita strategia marcii inregistrate. Este un pivot intre strategie si validare creativa si intre strategie si implementarea pe termen lung a marcii. Dar ce reprezinta mai exact? Si cu ce ne ajuta? O putem masura? Si de ce este valoroasa?
Pozitionarea este zona aleasa intre-un domeniu competitiv. Pozitionarea este mai mult sau mai putin dificila, depinde cum vedem lucrurile, daca stabilim o piata noua sau cream o noua categorie. In partea plina a paharului se afla faptul ca noi tragem sforile, noi cream cadrul comceptual si linvistic. In partea goala a paharului, vedem ca este imperios necesar sa tragem sforile si sa cream cadrul conceptual si lingvistic.
 
Daca vorbim insa de cazul mai simplu, al unei piete deja infiintate, pozitionarea devine un puternic instrument care reuseste sa diferentieze brandurile intre ele pe piata de desfacere. Este "ceea ce reusesti sa creezi in mintea beneficiarului. Cu alte cuvinte pozitionezi produsul in mintea beneficiarului". (cf. Al. Ries& Jack Trout). Pozitionarea poate influenta produsul, pretul produsului, piata lui de desfacere si promovarea.  
 
Exista trei intrebari esentiale carora pozitionarea trebuie sa le vina in intampinare:
 
1. Ce fel de companie suntem? Care este radiografia noastra?
 
2. Ce ne face speciali?
 
3. Care este valoarea unica a beneficiilor pe care le putem furniza clientilor? Cum le masuram? Cum stim care este "bun" si care este "rau"? 
 
Exista si cinci parametrii care trebuie sa fie respectati de orice pozitionare. Prin urmare, pozitionarea trebuie sa fie: relevanta, livrabila, diferentiala, credibila, inaltatoare.
 
In primul rand, trebuie sa observam ca ordonarea dinspre relevanta catre caracterul inspirational este un care imprima o prioritizare logica: fiecare parametru, pentru a fi valid, depinde de cel care-l precede. 
 
In loc de concluzie: pozitionarea este extrem de valoroasa deoarece este locul in care strategia de afaceri si cea de brand se intalnesc (adica locul in care cea din urma devine un bun de pret si un catalist al primeia. Cea mai simpla si clara formulare a avantajului si orientarii pe piata competitionala. O garantie impotriva fragmentarii brand-ului.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0