Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa faca un manager bun de produs

Tags: manager produs, dezvoltare produs, promovare, prototip, design produs

Sunt multe responsabilitati care intra in fisa postului unui manager de produs, iar in multe situatii acesta se confrunta cu aspecte care nu mai tin de el si pe care nu le poate modifica din cauza ca nu ii intra in atributii.



E drept ca in fiecare etapa din viata produsului managerul trebuie sa fie implicat si sa urmareasca buna desfasurare a procedurilor respective, insa tocmai acest lant al diferitelor perioade pe care trebuie sa le parcurga un produs face ca managerul sa sufere de cele mai mari dureri de cap.

Produsul revine managerului sau inca din faza de proiect, iar acesta va avea grija sa dezvolte succesul produsului inclusiv dupa lansarea acestuia, fiind responsabil pentru relatia cu departamentul de vanzari si pozitionarea produsului pe piata.

Orice compromis care se va face inainte ca produsul sa fie gata poate avea urmari de care se va face vinovat managerul de produs care a aprobat modificarile in cauza sau care, dimpotriva, nu a efectuat nicio modificare.

Sa presupunem ca nu ne place designul unui produs sau ca un anumit aspect difera foarte mult de prototip. In aceste conditii, managerul de produs trebuie sa decida daca acea modificare va fi efectuata si daca se va reveni la planul initial.

Astfel de situatii se ivesc in momentul in care fie managerul de produs nu comunica in mod eficient ceea ce doreste de la departamentul cu care lucreaza, fie in situatia in care departamentul respectiv alege sa abordeze sarcina respectiva in alt mod, din diferite motive.

Chiar si dupa ce produsul a fost lansat, managerul trebuie sa analizeze traseul acestuia pe piata pana la perioada de maturitate tarzie cand acesta se apropie deja de pe scoaterea de pe piata sau de lansarea unei alte editii.

In cazul in care apar unele plangeri din partea clientilor, managerul de produs trebuie sa analizeze acest fel de probleme pentru a se asigura nu numai ca acestea vor fi remediate, dar si pentru ca urmatorul produs sa nu mai aiba aceleasi neajunsuri.

De asemenea, bugetul trebuie verificat in permanenta pentru a evita situatia in care, desi produsul este gata, nu mai exista fonduri pentru lansarea lui pe piata sau pentru promovare.




Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4 din 5 - 22 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016