Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele mai mari provocari digitale pentru marketing-ul zilelor noastre

Tags: marketing, provocari, digital marketing, roi, buget

Din ce in ce in ce mai multi oameni de marketing fac tranzitia la digital si aloca, prin urmare, foarte mult timp acestui spatiu de promovare. Mutarea devine una accelerata chiar si in randul industriilor care au fost reticente la inceputul revolutiei. Exista insa niste mari provocari care ameninta succesul deplin.
Criza economica a ultimilor ani a fortat mana brandurilor sa incerce digitalul si, odata ce au gustat noul sistem metric bazat pe actiunile utilizatorilor, si nu pe marimea audientei, nu au mai vrut sa se intoarca. 
 
Persista insa cateva intrebari logice si practice in legatura cu tranzitia. Fara o ordine anume, iata cateva dintre ele:
 
1. Sistemele software de analiza a activitatii online proiectate pentru cercetarea statistica a portofoliului web (metrics si analytics) si ROI-ul in programele de maketing digital. Din moment ce tacticile digitale sunt atat de noi si diferite de canalele traditionale, care sunt masuratorile corecte si cum incepem sa obtinem ROI cu ajutorul lor? Un alt aspect important este sistemul de referinta, de exemplu ce inseamna un CPM sau un CPC bun? La ce venituri sa ma astept si ce trebuie sa fac sa-l obtin?
 
2. Unificarea si integrarea traditionalului in digital. Multe companii au facut deja cateva "experimente" digitale. Acum insa, s-a trezit contabilul sef la viata si acesta tot intreaba care sunt rezultatele, asa ca toata lumea da un pas inapoi pentru a reevalua rezultatele, pentru a vedea daca tacticile aplicate au impact in planul afacerilor. In cele mai multe cazuri, nu s-au intamplat prea multe. Dar trebuie insistat si integrat marketing-ul traditional celui digital.
 
3. Alocarea de buget catre digital. Multe branduri inca se lupta cu obtinerea de fonduri suficiente pentru "digital". Cu cat partea de B2C este mai redusa, cu ata este mai greu. Si asta pentru ac drumul de la banii investiti la vanzari este mai neclar. In media traditionale, experienta arata ca, daca platesti mai mult, ai vanzari mai mari. In lumea digitala nu se stie ce se intampla. Este asadar important ca brand managerul sa proiecteze un plan clar: pentru fiecare leu cheltuit online, X utilizatori intra pe site, Y utilizatori tiparesc un cupon si Z utilizatori folosesc cuponul, rezultand atea venituri.

4. Identificarea mixului de marketing perfect pentru a aloca buget pe diferite canale. Istoric vorbind, daca brandul este sustinut prin reclama la TV, masuratorile au in vedere audienta si frecventa, ceea ce inseamna notorietatea brandului si, deci, vanzarile. In orice caz, in multe cazuri actuale, notorietatea nu mai este o provocare pentru marketing, asa ca spoturile TV pot sa nu atraga mai multe vanzari. Alte tactici functioneaza mai bine in etapele initiale, cum ar fi citirea recenziilor consumatorilor. Vanzarile vor creste, daca nevoile identificate sunt rezolvate. 

5. Crearea unui impact de durata. Toate campaniile publicitare sunt istorie odata ce le oprim. Traficul imens catre site se evaporeaza odata ce media care sprijina campania sunt oprite. Totusi, in lumea digitala si in social media, brandurile trebuie sa se gandeasca sa construiasca relatii cu clientii. Sa le castige increderea. Si asta cere timp. Asa ca, daca obisnuiam sa gandim in limbajul campaniilor publicitare, acum trebuie sa folosim limbajul implicarii in social media. Cand deschidem dialogul, nu-l mai putem opri. Un mod de a crea relatii de lunga durata este sa investim bani pentrua  stimula actiuni ca "sharing", "discuss" sau "review", in loc de a cumpara "like"-uri.

6. Viteza si inovare. Pe canalele digitale, marketing-ul se intrupeaza cu viteza luminii, adica in timp real. Odata lansata campania pe piata, putem vedea imediat actiunile si reactiunile utilizatorilor. Nu mai e nevoie de luni bune pentru a compila date si pentrua  scrie rapoarte de performanta. Dar mult prea adesea companiile nu au proiectat procese care sa le permita sa reactioneze prompt la probleme si oportunitati. Este nevoie de cateva scenarii vizand comportamentul consumatorilor si apoi planuri de actiune semipreparate. Compania va putea astfel profita de viteza feedback-ului.

Una peste alta, companiile se gasesc la diferite niveluri de sofisticare, dar toate se confrunta cu una sau mai multe dintre provocarile mai sus mentionate. Asa ca nu sunteti singuri. 

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.25 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016