Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cele zece porunci ale modei la birou

Tags: cele zece porunci, moda la birou, abilitati de comunicare, casual friday, sef, slujba

Profesionalismul este asociat, in primul rand, cu abilitatile de comunicare si, in al doilea rand, suprinzator, cu "prezenta fizica", impresia pe care o faci. Acestea, cel putin, sunt raspunsurile pe care le-au oferit participantii la un sondaj efectuat in Statele Unite de Centrul pentru Excelenta Profesionala al Colegiului York, citat de CNN.com.
"Modul in care o persoana se imbraca la serviciu este o extensie puternica a brand-ului personal", spune Matthew Randall, director executiv al Centrului mai sus amintit. "Hainele, accesoriile si chiar incaltamintea pe care un angajat le poarta ajuta la intarirea sau diminuarea abilitatilor si calitatilor sale in ochii angajatorului, ai colegilor si clientilor", adauga el.
 
Nu exista insa un cod vestimentar general valabil, pentru ca "este acceptabil" difera in functie de locul de munca, de domeniu si de ceea ce se intampla intr-o anumita zi. 
 
In orice caz, daca ne-am apuca sa cioplim in piatra niste reguli clare, acestea ar trebui sa includa urmatoarele:
 
1. Modestia este o virtute.
 
Fa-te remarcat(a) pentru activitatea deosebita pe care o faci, si nu pentru pantalonii mulati, machiajul excesiv sau rochiile decoltate. "Nimic nu submineaza mai tare modul in care esti perceput(a), decat coplesirea privirii si anularea fortei imaginatiei", spune Chris Hauri, fondator al Mirror Image, o firma de consultanta specializata pe imagine din Chicago.
 
2. Nu exagera in preafericita zi de Casual Friday.
 
Da, saptamana este aproape pe sfarsite, iar cuvantul cheie este "aproape". Zilele de vineri, anuntate ca "neoficiale", sunt, de multe ori, retete ale dezastrelor in materie de moda. Ideea este sa nu sarim calul si sa-i lasam pe cei din jurul nostru sa inteleaga unde ne vom petrece week-end-ul: la mare, la pescuit sau la renovarea apartamentului prietenului cel mai bun.
 
3. Trebuie sa porti pantofii potriviti.
 
Suna caraghios, dar picioarele tale trebuie sa arate ca sunt pregatite de lucru. De obicei, regula este ca, in cazul femeilor, sa fie evitati slapii si sandalele care lasa degetele la vedere. Pantofii cu toc sunt la moda, dar lasa impresia ca esti ingamfata. 
 
4. Uita-te bine in jur.
 
Nu stii exact cu ce sa te imbraci in ziua "neoficiala" de vineri sau la intalnirea cu niste clienti? Ghideaza-te dupa tinuta celor mai influente persoane din companie si nu vei da gres.
 
5. Sa nu furi cravata sefului.
 
Nu uita ca trebuie sa te inspiri din tinuta sefilor, si nu sa te transformi intr-o copie a acestora. Poti oricand apela la un stil similar, dar folosind culori si accesorii care ti se potrivesc.
 
6. Tine-ti festivismul sub control.
 
Sa porti culorile la moda in sezonul de sarbatoare este una, dar sa arati ca spiridusul Mosului – alta. Nu vrei sa devii un "calendar cu picioare". Nu uita ca garderoba de la locul de munca trebuie sa-ti complimenteze abilitatile si calitatile profesionale, nu sa le diminueze.
 
7. Daca exista un ghid al angajatului model, foloseste-l.
 
Daca te intrebi ce este o variatie acceptabila la uniforma biroului sau acre este pozitia companiei vizavi de blugi, uita-te in ghidul angajatului. Vrei sa stii daca trebuie sa-ti ascunzi tatuajele? Intreba pe cineva de la resurse umane sau pe seful tau direct.
 
8. Nu trebuie sa uiti anul in care ne aflam.
 
Felciitari pentru faptul ca ai avut atata grija de hainele pe care le-ai cumparat in 1983. Acum aduna-ti fortele si da relicvele la saraci.  Daca arati demodat, toata lumea va crede ca nu esti capabil(a) sa vii cu idei noi.
 
9. Pacatuieste si fii precaut(a).
 
Esti ingrijorat(a) ca ceea ce porti in vinerea ta "libera" de uniforma este prea portocaliu si s-ar putea sa nu-i placa clientului? Evita ghicitul in carti si agitatia si alege ceva ce e sigur.
 
10. Imbraca-te pentru slujba pe care ti-o doresti.
 
O ultima barfa: imbraca-te ca si cum ai lucra pentru slujba de vis, nu pentru cea pe care o ai acum. Asta daca nu cumva esti fericit(a) cu functia detinuta, iar regula nu se mai aplica.
 
 
Autor: Madalina Alexe


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 1 comentarii

Ioana 21-Sep-2011 18:06:32
Acest articol mi se pare complet nepotrivit pentru publicarea in Romania, unde nu exista notiunea de "Casual Friday"... Se doreste a fi inventata si la noi aceasta notiune, precum si cea de Holloween s.a.?

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0