Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicarea vizuala versus cea verbala: De ce este esential ambalajul pentru construirea brand-ului

Tags: comunicare vizuala, publicitate, brand, ambalaj, tropicana, cadbury

Fapt: audientele sunt din ce in ce mai targetate si consumatorii isi intorc din ce in ce mai mult spatele publicitatii conventionale. Trebuie asadar sa ne punem inca o data intrebarea ce este memorabil pentru consumatori si ce-i face pe acestia sa se implice.
Oamenii sunt atasati de vizual. Bunurile care au un design vizual puternic au un impact mai mare decat comunicarea verbala. De aceea, ambalajul are puterea de a vinde chiar la firul... raftului. Publicitatea nu este nici pe departe la fel de eficienta. Ii directioneaza pe consumatori spre puncte de desfacere si le ofera sugestii, dar decizia de achizitie are loc in fata raftului. Impactul vizual al unui ambalaj reusit are o putere de convingere si de construire a unui brand ca nimic altceva. Ganditi-va in felul urmator: v-ati dus vreodata in vreun magazin pentru a cumpara ceva doar pentu ca v-a impresionat reclama? Dar, odata ajunsi acolo, ati pus mana pe alt produs, tocmai pentru ca v-a atras ambalajul acestuia? Tuturor ni s-a intamplat asta.

Elementele vizuale de design pot fi manevrate pentru a dezvolta un nou tip de comunicare. Ganditi-va cat de usor "se comunica" esenta unui brand prin folosirea culorii, elementelor grafice, tipului de scris sau imaginilor.

Sa ne uitam acum in gradina catorva brand-uri de top. Sucul de portocale Tropicana este lider de categorie. Cand stam in fata raftului de racoritoare ne punem mereu intrebarea "Facut din concentrat"? Nu. Cautam, multi dintre noi, portocala cu paiul infipt de pe ambalaj. Acest element vizual este atat de cunoscut si iubit, incat, atunci cand brand-ul a vrut sa-l scoata, vanzarile au scazut. Compania mama, Pepsico, a trebuit sa-l reintroduca.



Cand consumatorii au in fata o mare, la propriu, de tipuri de ciocolata, marcii Cadbury ii este de mare ajutor faptul ca ambalajul sau violet este atat de recognoscibil. Culoarea este in asa masura integrata brand-ului, incat compania a incercat sa o inregistreze ca fiind a sa si numai a sa. 



Testul suprem pentru un brand este sa eliminam logo-ul de pe ambalaj, lasand doar elementele vizuale. Daca vor fi identificate corect de consumatori, au trecut testul. Nu conteaza unde locuiesc sau ce limba vorbesc consumatorii: vizualul comunica mesajele care pot fi intelese de oricine.

Trebuie brand managerii sa continue sa acorde atentie comunicarii verbale, inclusiv publicitatii? Normal. Dar trebuie sa evalueze ce nu merge si ce nu e bugetat intelept. Stiind cat de vizuali sunt consumatorii, brand managerii trebuie sa aiba in vedere alocarea de resurse aditionale ambalajului. Sa nu uitam ca ambalajul este una dintre cele mai tangibile reprezentari ale unui brand. Dezvoltand la maximum potentialul elementelor de design vizual poate face dintr-un barnd un lider de piata.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016