Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Unde nu-i marketing, vai de fast-food-uri

Tags: marketing online, fast-food, afacere online, restaurant, fan page, clienti facebook

Ai crede ca romanii n-au cunoscut niciodata altceva in afara de saorma. Ca asta a fost mancarea copilariei lor si ca nici n-au auzit de sarmale. Doar asa ai putea sa iti explici cozile de la fiecare colt de strada unde, daca nu se afla o banca, se afla o saormerie sau un fast-food.

Asa ca aproape ca nu-ti vine sa crezi cand treci pe langa un fast-food in care nu intra nimeni. Zi de zi sau, mai degraba, seara de seara, trec pe langa un fast-food deschis inainte de sarbatori. Imi amintesc coloana frumoasa de baloane rosii si albe, angajatii cu uniforme nou-noute, vitrinele proaspat spalate si... linistea absoluta dinaintea, in timpul si dupa deschiderea oficiala: nimeni nu a indraznit sa le calce pragul.

Cand asisti la asa ceva, iti dai seama ca managerului nu i-a trecut nici macar o clipa prin cap ca s-ar putea sa nu vina chiar nimeni. Ma-ntreb daca si acum este la fel de bulversat pentru ca, desi a trecut mai bine de o luna de la deschidere, fast-food-ul e deschis in fiecare seara si e la fel de pustiu.

E un exemplu bun de situatie in care marketingul online poate sa salveze o afacere cu un sediu solid. Astazi oamenii percep publicitatea reala ca fiind mult mai agresiva decat cea din online. Nu ma uit niciodata la pliantele trimise de pizzerii, ba chiar ma enervez ca trebuie sa arunc in fiecare zi brosurile agatate de clanta, strecurate sub covorul de la intrare, infipte intr-un colt al usii sau aruncate pur si simplu pe jos ca sa se asigure ca, oricat as fi de mioapa, macar o sa ma impiedic de ele.

Cat te costa insa un fan page pe Facebook? Absolut nimic. Sigur, o sa te coste sa iti faci un site, dar daca ti-ai deschis un fast-food, o pagina pe Internet echivaleaza cu pretul unui bilet de autobuz. Este  ulterior incredibil de usor sa te apropii de oameni si sa ii atragi catre afacerea ta, indiferent daca vorbim despre restaurante, fast-food-uri, cofetarii sau magazine cu orice produse.

Nu ar trebui sa mai gandim o afacere ca existand fara partea de online. Un concurs organizat pe Facebook, o suta sau macar cincizeci de cupoane oferite gratuit primilor serviti si oamenii s-ar fi imbulzit, cu siguranta. Mai apoi, o apropiere continua de clienti si o prezentare apetisanta a meniului pe Facebook.

Nu te poti astepta ca omul sa se mai bucure cand se trezeste dimineata cu o cutie postala intesata de brosuri printre care nu isi mai gaseste facturile si cand mai este si grabit. Dar te poti astepta sa il ademenesti circa 16 ore din 24 cand ai mult mai multe sanse sa il gasesti lihnit in fata calculatorului.

Un marketing bun iti va vinde si ketchup fiert cu un fir de patrunjel sub denumirea de supa de rosii. Mi s-a intamplat mie saptamana trecuta. Dar despre marketingul de viata scurta, intr-un articol viitor.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.25 din 5 - 8 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016