Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 intrebari pe care sa le adresezi intotdeauna furnizorilor

Tags: certificat de garantie, taxe totale, termen de plata, negociere cu furnizorii

Relatia dintre proprietarii de afaceri si furnizori este foarte imporanta pentru ambii parteneri, deoarece furnizorul este platit in functie de cat de mult vinde, iar antreprenorul isi poate face rost de marfa prin intermediul celuilalt. De aceea, este indicat ca intre cei doi parteneri de afaceri sa existe o comunicare eficienta si o colaborare avantajoasa de ambele parti.
Este important sa ii adresezi intotdeauna furnizorului tau aceste intrebari:
 
1. Care este termenul de plata? Este negociabil?
 
Una dintre modalitatile care te vor ajuta sa iti dezvolti afacerea este negocierea cu furnizorii tai. Trebuie sa discuti cu acestia despre perioada in care le poti achita facturile, care in general este de 30 de zile, insa daca stii cum sa ii convingi poti sa obtii un termen de 60 de zile. De asemenea, ai putea solicita sa primesti un discount in cazul in care vei achita facturile in avans.
 
2. Care vor fi taxele totale?
 
Discutia cu furnizorii se bazeaza de obicei pe pretul cu care achizitionezi un produs, insa acestia evita de multe ori sa le precizeze proprietarilor de afaceri de taxele suplimentare. Furnizorii tai ti-ar putea face o surpriza neplacuta, iar odata cu livrarea primei comenzi sa primesti o factura supraincarcata, care contine taxe de transport, suprataxe petru combustibil sau taxe pentru returnare.
 
3. Pot primi un certificat de garantie?
 
Furnizorii ar trebui sa iti dea in fiecare an un certificat de garantie pentru produsele pe care ti le ofera, care te va asigura ca isi vor asuma raspunderea pentru produsele expirate sau care prezinta defectiuni.
 
4. Pot avea garantia ca aceste produse au o cerere mare?
 
In general, furnizorii stiu care dintre produsele lor au o cerere mare si care nu si le recomanda antreprenorilor sa comande anumite cantitati din fiecare. In nestiinta de cauza, un antreprenor la inceput de drum cel mai probabil va asculta de sfaturile furnizorului, insa ce te faci cand acesta incearca doar sa te influenteze sa cumperi mai mult? Trebuie sa negociezi cu el sa te lase sa returnezi gratuit produsele care nu au fost vandute sau au expirat.
 
5. Ce se intampla in cazul in care produsele nu ajung la timp?
 
Aceste situatii sunt extrem de rare, pentru ca teoretic este in interesul furnizorilor sa isi vanda marfa, pentru ca ei au un salariu stabilit in functie de vanzarile facute, insa ce faci atunci cand inevitabilul se intampla? Poti negocia cu furnizorii tai sa iti ofere un discount pentru produsele care nu ajung la timp sau sa iti plateasca taxele necesare in cazul in care ai fost nevoit sa iti achizitionezi produsele din alte surse din cauza intarzierii lor.

Autor: Ana Tudor


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.88 din 5 - 4 voturi.

Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016