Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 lectii de social media de la David Ogilvy

Tags: social media, david ogilvy, publicitate, imagine brand, titluri, word of mouth, pozitionarea produsului

David Ogilvy, "parintele publicitatii", a oferit publicitarilor si oamenilor de marketing niste sfaturi nepretuite in cartea sa, "Ogilvy despre publicitate". Cu toate ca aceasta carte a fost publicata in 1983, sfaturile sale intelepte pot fi aplicate cu succes si astazi, la realizarea unei campanii in social media.
1. Pozitionarea corecta a produsului
Inainte de a te gandi macar sa initiezi o campanie in social media, trebuie sa stii cum sa-ti pozitionezi produsul. Ogilvy defineste aceasta pozitionare ca fiind "ceea ce produsul poate sa faca si cui ii este destinat acesta". Nu poti incepe o campanie fara a stii cu precizie unde se pozitioneaza produsul tau. In social media, consumatorul este cel care decide, prin urmare, daca nu ai o idee foarte clara despre pozitionarea produsului sau serviciului tau, este foarte posibil ca mesajul tau sa nu ajunga la audienta potrivita.
 
2. Definirea imaginii brandului
Pozitionarea corecta a produsului este esentiala, insa la fel de importanta este si definirea imaginii sau a personalitatii brandului. Ogilvy sustine ca imaginea brandului este alcatuita dintr-o sumedenie de elemente: denumirea produsului, ambalajul, pretul, metodele de publicitate folosite, dar mai ales natura produsului. Iar cand vine vorba de social media, trebuie luat in considerare si tonul mesajului, deoarece vei comunica cu consumatorii in scris.
 
3. Intelegerea marketing-ului “din gura in gura” (Word of Mouth)
Ogilvy spunea ca "uneori se intampla ca o campanie publicitara sa patrunda in cultura". Astazi suntem familiarizati cu termenii "fani", "influentatori" si "avocati ai brandului", adica acei oameni care pot integra mesajul publicitar in cultura. Acesti consumatori sunt esentiali pentru realizarea marketing-ului din gura in gura. Insa trebuie sa intelegi cum functioneaza acest tip de marketing inainte de a te lansa in social media.
 
4. Folosirea titlurilor care ies in evidenta
Ogilvy spunea ca “in medie, de cinci ori mai multi oameni citesc titlul decat restul textului. Prin urmare, daca titlurile nu reusesc sa iti vanda produsul, ai irosit 90 la suta din bugetul alocat”. Acelasi lucru este valabil si astazi. Titlul trebuie sa ii convinga pe utilizatorii retelelor de socializare sa citeasca mai departe si sa iti cumpere produsul sau serviciul.
 
5.  Intelegerea si folosirea metodelor de cercetare
"Publicitarii care ignora cercetarea sunt la fel de periculosi ca generalii care ignora decodarea semnalelor inamicului." Astazi, acest lucru este mai adevarat ca niciodata. Nu poti ignora ce iti spun consumatorii. Prin urmare, este important sa folosesti instrumente de monitorizare a canalelor social media.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016