Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Brandurile si social media: 10 pacate capitale

Tags: brand, social media, greseli social media, promovare

Companiile care cred in utilitatea si puterea de promovare a social media, se straduiesc din rasputeri ca initiativele lor sa aiba succes. Cauta mereu metode de a atrage atentia fanilor, de a-i sensibiliza si de a-i inmulti.
Dar uneori eforturile lor se dovedesc a fi zadarnice . De ce? Pentru ca au facut una sau mai multe dintre greselile urmatoare:
1. Deruleaza mereu promotii. In incercarea de a-si tine publicul aproape, brandurile au tendinta de a-i oferi mereu discounturi, dar aceasta practica va un impact negativ asupra lor. Brandurile isi vor pierde valoarea, iar relatia cu publicul sau se va devaloriza de asemenea.
2. Asteapta ca oamenii sa vina la ele. Brandurile isi fac pur si simplu un magazin virtual pe cate o retea de socializare si se pun pe asteptat clienti. Nu obisnuiesc sa intre in dialog cu consumatorii ori sa se promoveze si pe alte canale media.
3. Organizeaza mereu concursuri si jocuri. Jocurile online sunt folosite foarte des pentru a interactiona cu fanii, iar companiile investesc sume mare in acestea. In plus, brandurile au tendinta de a derula foarte multe competitii si concursuri, care in cele din urma pot afecta serios rata de engament.
4. Blocarea feedback-ului negativ. Foarte multe dintre brandurile de top obisnuiesc sa blocheze sau sa ignore mesajele negative venite de la consumatori. Insa aceste practici diminueaza din valoarea mesajelor pozitive. In fond, nimic nu poate fi doar roz.      
5. Lansarea comunicatelor de presa prin intermediul social media. De obicei, utilizatorii nu dau atentie unui mesaj mai lung de 300 de caractere si nici nu urmaresc videoclipuri excesiv de lungi. Brandurile au tendinta de a uita acest lucru. De altfel, social media este un instrument eficient pentru ca transmite mesaje scurte, concise si suficient de captivante.
6. Raspund cu intarziere. Unele branduri raspund foarte tarziu la mesajele primite pentru ca isi viziteaza propria pagina doar de cateva ori pe saptamana. Altele raspund greu intrucat au nevoie de aprobari speciale. Dar cu cat dureaza mai mult, cu atat consumatorul va fi mai nemultumit si, in cele din urma, va inceta sa mai fie consumator al brandului respectiv.
7. Lipsa de a concordanta a canalelor de comunicare. Ceva de genul „nu stie stanga ce face dreapta”. Campaniile desfasurate in paralel pe mai multe medii (de exemplu social media si email) trebuie sa ofere acelasi discounturi sau facilatati.
8. Se lasa in voia social media. Odata ce ating nu anumit numar de fani, unele branduri au impresia ca este suficient si ca pot sa lase totul sa decurga de la sine. Nu uitati insa ca exista mereu un buton de dezabonare pe care abonatii nu vor ezita sa il foloseasca.
9. Isi spioneaza si surprind consumatorii. Este in regula sa urmaresti prin social media comportamentul de consum al publicului, insa nu prea este ok sa il iei prin suprindere cu oferte care releva tocmai acest lucru.
 10. Goana dupa like-uri. Desi a avut si inca mai are succes, butonul „like” s-a cam devalorizat. Studiile arata ca nu prea mai genereaza ROI.
Via Mashable.com
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016