Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum poti influenta prin social media decizia cumparatorului

Tags: notorietatea brandului, fani, social media, decizie cumparare, strategii marketing

Procesul prin care cumparatorul decide daca o sa achizitioneze sau nu un produs are la baza patru etape simple si destul de concret definite: ideea achizitiei, evaluarea, achizitia si atasamentul.

Daca tehnicile traditionale de marketing vizau de fiecare data aceiasi pasi pentru indeplinirea celor patru etape, social media schimba un pic regulile jocului si mai mult in favoarea marketerului, ajutandu-l pe acesta sa il influenteze pe cumparator inca din primele momente in care acesta afla de existenta produsului, fara sa fie insa decis daca sa faca achizitia sau nu.

Mai mult decat atat, influenta exercitata prin social media trebuie sa se extinda, spun specialistii, si dupa achizitie. Pana acum, retelele de socializare par sa fie locul ideal pentru noile strategii de marketing care tin de dezvoltarea atasamentului fata de brand si de fidelizarea clientului.

Se creeaza adevarate harti de distributie prin promovarea directa a produselor facute de cei care au achizitionat deja unele produse sau care doresc sa faca acest lucru. Brandurile isi dezvolta campanii in sociale media in functie de aceste roluri pe care le indeplinesc cei care folosesc retelele de socializare.

Iata cateva metode prin care putem dezvolta fidelitatea fata de brand in social media:

1. "Simpatia" fata de brand.

Fanii unui brand nu vor impartasi reclame cu prietenii lor. Asa ca va trebui sa ne gandim la niste strategii care sa ii implice in mod direct pe consumatori. De exemplu, le putem oferi acestora sansa de a crea designul produsului dorit. Prin parerile pe care le vor cere prietenilor sau prin simplul fapt ca acestia vor dori sa arate si altora designul creat, mai multi oameni vor intra in contact cu brandul. In plus, se va manifesta si acea influenta care porneste de la buna-credinta din cercurile de prieteni. Mai exact, daca lui X ii place un anumit brand, s-ar putea ca si lui Y sa ii placa acelasi brand doar pentru ca are incredere in gusturile lui X.

2. Pledoaria pentru brand

Una dintre cele mai mari influente asupra procesului de cumparare il are argumentul adus de un prieten in sprijinul brandului respectiv sau a unui produs anume. Putem demara o campanie prin care sa ii recompensam pe cei care scriu recomandari sau care promoveaza in acest mod produsele brandului nostru.

3. Brandul inseamna experienta

Iar aceasta experienta trebuie sa fie definita de cativa parametri clari. Imaginea pe care o dezvoltam ar trebui sa fie una imbratisata si recunoscuta de fani. In plus, continutul pe care il oferim in social media ar trebui sa capteze interesul acestora si sa aduca informatii interesante si, evident, targetate.

4. Dezvoltarea brandului

Notorietatea brandului in social media se construieste pas cu pas, caramida cu caramida, postare dupa postare. Continutul nostru trebuie sa tenteze astfel la a fi impartasit mai departe si cu alti prieteni din lista, fie ca vorbim despre concursuri, articole interesante, teste, stiri din domeniu etc.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016