Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Trei modalitati de masurare a performantei pe Facebook mai putin cunoscute

Tags: facebook, masurare performanta, fani, like, viral reach insights

V-ati intrebat vreodata de ce o anumita postare pe Facebook are parte de mai multe Like-uri si share-uri intr-o zi, dar urmatoarea nu suscita deloc interesul fanilor? O multime de antreprenori aduna nenumarate frustrari tocmai pentru ca nu stiu raspunsul la intrebarea de ce functioneaza un status si altul nu.
Facebook are raspunsul si acesta nu este un secret. Se intampla ca Facebook sa fie un important depozit de date, si totusi antreprenorii nu se deranjeaza sa foloseasca aceste informatii, fie pentru ca nu stiu, fie pentru ca nu au timp de analiza.

Dar Insights dashboard, unde se masoara datele privind paginile utilizatorilor, este usor de administrat, dupa ce cunoastem cateva modalitati de masurare a performantei. 
 
1. Uitati-va la "engaged users" pentru a optimiza tipurile de postari.

Nu stati sa dati cu banul pentru a vedea cum vor raspunde fanii la o anumita postare. Masurati-le in schimb pe cele populare.
Mergeti ala Insights dashboard, unde dati clic pe iconita Tool de sub poza de coperta si selectati View Insights. Cautati apoi pana dati de tabelul cu postarile paginii. Langa fiecare postare apar cateva coloane, inclusiv numarul "engaged users", care masoara cati dintre utilizatori au dat clic pe o anumita postare.
 


Odata ce verificati acest sistem de masurare a performantei, cautati similitudini intre postarile de top si cele mai putin populare. Analizati ce a functionat si ce nu. De exemplu:

Ati pus o intrebare atragatoare? A fost aceasta scurta/ lunga, cu raspuns de tip da/ nu?

Ce chemare la actiune ati folosit (dati like, faceti clic aici, priviti aici etc.)?

Ati inclus o poza sau un filmulet? 

Sunt postarile ungi sau scurte? Distractive sau informationale?
 
2. Monitorizati traficul care vine din alte surse (external referrers). 
 
Pentru ca o o pagina de Facebook sa castige putere de atragere de trafic, are nevoie de vizitatori, bineinteles. Pare evident, dar multi dintre noi uitam sa atragem trafic spre Facebook, nu doar dinspre Facebook spre site.

Pentru a vedea de unde va vin vizitatorii, mergeti iar la panoul de Insights, dati clic pe Reach si mergeti la "external referrers" in partea de jos a paginii. Veti vedea o lista de site-uri si numaul de utilizatori de la fiecare. Site-ul vostru si motoarele de cautare ar trebui sa fie in fruntea listei.
 
Daca traficul extern este scazut, incercati urmatoarele:

Optimizati pentru Google. Completati-va profilul, mai ales in sectiunea About/ Despre, folosind cuvintecheie, pentru a-i ajuta pe utilizatorii Google sa va gaseasca, pe dumneavoastra, serviciul, produsul sau nisa pe care o reprezentati.

Atrageti atentia spre Facebook. Webinariile, teleconferintele, interviurile, toate sunt oportunitati excelente de promovare a paginii de Facebook.

Includeti iconite ale retelelor de socializare pe site-ul web sau pe blog. Faceti in asa fel incat oamenilor de pe blog sau de pe site sa le fie usor sa ajunga pe Facebook.
 
3. Fiti atenti la scorul "talking about this".

"Talking about this" masoara cati oameni au interactionat cu pagina voastra intr-o modalitate sau alta (prin like, share sau comentariu) in ultimele zile. Vedem cat de mult succes avem pe Facebook. 

"Talking about this" este o masuratoare publica, pe care oamenii o vad imediat langa numarul de persoane care au dat Like paginii.

Acest sistem de masurare a performantei poate fi si detaliat privind schimbarea numerelor de la o saptamana la alta, aspecte demografice, dar si ceva mai interesant numit "viral reach".
 


"Viral reach" masoara cati unici au vazut o postare publicata de un prieten si care are legatura cu pagina voastra. Povestea la care ne referim poate fi un like nou, un comentariu sau un share. 

Daca vreti sa cresteti scorul "talking about this", rugati-va fanii sa partajeze cu prietenii. Rugati-i sa dea Like la un filmulet. 
 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0