Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

5 obiceiuri ale sefilor exceptionali

Tags: obiceiuri ale sefilor exceptionali, sefi, cheia succesului, motivarea echipei, angajati, performanta

Prin ce se diferentiaza sefii de exceptie? Care este reteta succesului lor si cum reusesc acestia sa isi motiveze echipa? Va prezentam mai jos cinci obiceiuri ale sefilor exceptionali.

1. Pun angajatii pe primul loc
Sefii obisnuiti isi concentreaza atentia asupra investitorilor, clientilor si a altor oameni influenti, precum si asupra dezvoltarii propriei lor cariere. Insa uita adesea de angajati – cei fara de care compania nu ar putea sa existe. Din nefericire, angajatii simt atunci cand sefii lor nu sunt interesati de soarta lor si raspund cu aceeasi moneda, devenind neinteresati de slujbele lor.
 
Sefii de exceptie stiu insa ca singurul mod prin care isi pot impresiona clientii si investorii este prin intermediul unor angajati multumiti. Acestia stiu cat de important este sa dezvolti relatii autentice cu angajatii. Angajatii sunt cei care creeaza, dezvolta si vand produsele si serviciile companiei, asadar orice sef exceptional ar trebui sa investeasca mai intai in dezvoltarea angajatilor sai.
 
2. Evita sa creeze un „Superstar”
Sefii obisnuiti au angajati preferati, carora le permit sa devina „superstar-uri”, ignorand in acelasi timp munca depusa de ceilalti membri ai echipei. Doar acestui „star” ii sunt recunoscute meritele si i se acorda atentie, ceilalti angajati fiind dati la o parte. In acest mod, seful transmite angajatilor mesajul ca munca lor nu este apreciata.
 
Sefii de exceptie stiu insa cum sa sprijine obiectivele echipei si nu ignora munca niciunui angajat. Astfel de sefi ii incurajeaza pe angajatii extrem de performanti sa isi foloseasca talentele in mod productiv, pentru binele intregii echipe.
 
3. Dau sfaturi, insa nu isi impun punctul de vedere
Sefii obisnuiti vor ca toate lucrurile sa se intample asa cum vor ei si nu accepta opiniile celorlalti. O astfel de atitudine scade moralul echipei si impiedica inovatia si progresul.
 
Sefii de exceptie stiu insa ca principala lor responsabilitate este sa le permita angajatilor sa isi faca treaba cat mai bine, oferindu-le doar sfaturi din cand in cand. Astfel de sefi stiu ca angajatilor le este imposibil sa gandeasca limpede atunci cand isi irosesc energia cu detaliile inutile.
 
4. Renunta la angajatii ineficienti
Sefii obisnuiti angajeaza persoane care nu sunt potrivite postului si apoi pastreaza acele persoane in echipa, sperand ca isi vor „reveni” pe parcurs. Acest lucru dauneaza intregii echipe, coborand standardele de performanta.
 
Sefii de excepti stiu insa cum sa monitorizeze performanta angajatilor si sa ofere critici constructive atunci cand angajatii gresesc. Odata ce isi dau seama ca un angajat nu este productiv intr-un anumit post, acestia ii atribuie alte sarcini sau ii sugereaza sa isi gaseasca un alt job.
 
5. Adreseaza intrebari inainte sa ofere raspunsuri
Sefii obisnuiti considera ca este datoria lor sa stie totul si sa ofere raspunsuri la orice fel de intrebare. De multe ori, insa, atunci cand acestia raspund la intrebarile adresate de angajati, ii impiedica pe acestia sa evolueze si sa gandeasca in mod independent.
 
Sefii de exceptie stiu ca oamenii nu invata atunci cand totul le este intins pe tava. De aceea, acestia adreseaza intrebarile potrivite la momentul oportun, obligandu-l pe angajat sa gandeasca de unul singur si sa gaseasca solutii eficiente.
 
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Ultimele comentarii

0