Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cand este bine si cand nu sa schimbi pretul produselor

Tags: cresterea preturilor, alegerea momentului potrivit, preturi majorate, strategie de lucru

Exista unele schimbari pe care antreprenorii sunt obligati sa le faca de-a lungul carierei lor. Cea mai dificila parte in tot acest proces de schimbare este pastrarea numarului de clienti. Trebuie sa stii cum si mai ales cand poti face o schimbare precum majorarea sau scaderea preturilor companiei tale, astfel incat numarul clientilor tai sa ramana acelasi.
Mai mult decat atat, decizia de a mari sau a scadea preturile in ceea ce priveste orice afacere este o decizie destul de grea, cu multe avantaje si dezavantaje pentru tine si compania pe care o detii. De exemplu, doua companii care schimba pretul aceluiasi produs in acelasi timp si in acelas mod vor inregistra rezultate diferite, care depind de modul de a implementa aceasta schimbare, care difera de la o companie la alta.

Iata cum si cand este bine sa majorezi sau sa miscorezi preturile produselor si serviciilor pe care compania ta le ofera:

1. Hotaraste-te cat de mult vrei sa schimbi preturile

Se intampla unoeri, atunci cand unele afaceri anunta o majorare a preturilor, sa faca acel pret dublu fata de cel precedent. Una dintre teoriile care se aplica in situatia de fata este aceea ca aceste companii sunt "fortate" sa majoreze pretul in acest mod deoarece unul din ingredientele cheie ale produsului sau serviciului respectiv s-a scumpit la randul sau. Mai mult decat atat, atunci cand o companie este coplesita de vanzarile inregistrate datorita unui produs devenit neasteptat de popular, cifra de afaceri a intregii companii si nivelul de gestionare se schimba. De cele mai multe ori, preturile sufera majorari pentru a-i face pe clienti sa devina cat mai loiali. Cu cat majorarile sunt mai mici si mai dese, astfel incat diferentele de pret sunt aproape de nesesizat, cu atat mai fideli devin clientii companiei respective.

2. Alege momentul potrivit

Atunci cand alegi sa faci shimbari in ceea ce priveste preturile produselor si serviciilor pe care compania ta le ofera, trebuie sa iti alegi un moment potrivit. Daca te hotarasti sa miscorezi preturile, trebuie sa alegi o perioada potrivita atat pentru tine cat si pentru afacerea ta. Multi ar spune ca este mult mai usor sa miscorezi un pret decat sa il majorezi, insa nu este adevarat. Pentru a inregistra un profit cat mai mare trbuie sa  tii cont de anumite detalii fara de care miscorarea pretului respectiv ar trece aproape fara sa fie sesizata.

3. Schimba atat valoarea, cat si pretul

In momentul in care te hotarasti sa schimbi pretul unui anumit produs sau serviciu pe care compania ta il ofera clientilor sai, trebuie sa aduci un plus produsului sau serviciul respectiv. Acest "plus" reprezinta o mica inovatie a produsului oferit de tine, astfel incat majorarea sa se justifica intr-un fel sau altul. Clientii vor fi mult mai atrasi in momentul in care observa ca valoarea unui produs a crescut  o data cu pretul. Impactul pe care il va avea asupra pietei o astfel de strategie va fi unul colosal, deoarece nu foarte multe sunt companiile care apeleaza la aceastra strategie.

Autor: Ana Tudor


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 4 voturi.

Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016