Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Importanta culorilor in mediul online

Tags: psihologia culorilor, lizibilitate, schema de culori, pagini web

Schema de culori a unei pagini web are o influenta extraordinara asupra cititorilor. Prin crearea unei combinatii potrivite de culori, o companie isi poate creste traficul pe site, numarul de comenzi si numarul de clienti. Cum puteti folosi culorile in avantajul dvs.?
Iata cateva principii de baza ale psihologiei culorilor care va vor ajuta sa realizati website-uri cat mai eficiente.
 
1. Culorile afecteaza lizibilitatea
Contrastul culorilor joaca un rol important in lizibilitatea textului. Este asadar esential sa va asigurati ca exista un contrast suficient intre text si culoarea sau imaginea de fundal. Culorile, dimensiunea si fonturile alese afecteaza in mod direct lizibilitatea textului in varianta online. Cititorii trebuie sa poata intelege mesajul pe care doriti sa il exprimati, prin urmare folosirea unui contrast corespunzator este esentiala.
 
2. Culorile comunica anumite emotii
Atunci cand alegeti culorile petnru designul website-ului, trebuie sa o faceti cu cap, nu la intamplare. Cautati sa folositi culori care sa se potriveasca audientei tinta si mesajului pe care doriti sa il exprimati. Pentru a alege culorile potrivite, trebuie mai intai sa stiti ce fel de emotii comunica fiecare in parte. Iata cateva exemple:
-         Rosul – simbolizeaza pasiunea, importanta, agresiunea, furia, emotia puternica, starea de urgenta
-         Portocaliul – aduce in minte ganduri placute, de fericire, bucurie, dar are si alte conotatii, precum ignoranta sau minciuna
-         Galbenul (ex. Lipton) exprima fericirea, bucuria, inteligenta, luminozitatea, dar uneori poate exprima si spiritual critic, gelozia sau starea de alerta
-         Verdele – are un efect de vindecare, exprima armonie, siguranta, poate fi asociat banilor, inocentei, cresterii, sau lacomiei.
-         Albastrul (ex. Facebook)- poate exprima o stare de pace, calm, incredere si loialitate, dar si o stare de raceala, depresie, tristete.
-         Movul (ex. Yahoo) – poate evoca luxul, bogatia, spiritualitatea, feminitatea, magia sau misticul. Nuantele mai inchise simbolizeaaza tristetea
-         Albul (ex. Banana Republic) – poate cominica atat puritatea, simplitatea, curatenia si siguranta, cat si raceala si distanta
-         Negrul (ex. Duracell) – este deseori utilizat pentru a sugera eleganta sau formalitatea, insa este asociat in mod frecvent mortii, putand de asemenea sugera profunzime. Pentru unii, negrul inseamna putere sau modernism.
 
3. Culorile interactioneaza unele cu altele
Anumite culori interactioneaza diferit cu altele, fiind fie complementare, fie contrastante, fie lucrand impreuna la exprimarea unui anumit mesaj. Pentru a vedea ce culori functioneaza cel mai bine impreuna, cel mai indicat este sa va testati audienta tinta.
 
4. Fiti consecventi in privinta culorilor alese
Nu folositi prea multe culori, deoarece veti obosi cititorii, acestora fiindu-le prea greu sa gaseasca informatiile dorite pe site. Se recomanda folosirea a maxim doua-trei culori in mod consecvent pentru intregul design al site-ului. Ar trebui sa existe o culoare predominanta, cu o a doua culoare complentara si o a treia culoare care sa evidentieze anumite elemente cheie.
 
 
            
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0