Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa dai vesti proaste angajatilor

Tags: cum sa dai vesti proaste, angajati, concediere, conversatii neplacute, invatare, discutie neplacuta

Atunci cand esti nevoit sa concediezi un angajat sau sa ii refuzi o marire de salariu, conversatia cu acesta nu va fi niciodata una placuta. Cu toate acestea, exista metode eficiente prin care sa comunici cu acesta si sa eviti conflictul si ranchiuna.
Data viitoare cand va trebui sa porti o discutie neplacuta cu unul dintre angajati, ia in considerare urmatorii pasi.
 
1. Identifica obiectivele in avans
Inainte sa incepi conversatia, stabileste ce anume doresti sa obtii. Care sunt obiectivele principale si care sunt asteptarile tale? In cazul in care conversatia ia o turnura gresita, intoarce-te mereu la aceste obiective.
 
2. Trebuie sa existe un echilibru de putere
Atunci cand trebuie sa porti o discutie neplacuta, este important sa ii permiti celuilalt sa ofere argumente pentru comportamentul si actiunile sale. Ofera-i putere, arata-i ca esti dispus sa il asculti si acesta va fi mai putin dispus sa reactioneze in mod defensiv. Nu iti doresti ca celalalt sa se simta amenintat sau pus la colt.
 
3. Exprima-ti ingrijorarile sub forma de observatii
Atunci cand iti prezinti ingrijorarile, trebuie sa ii arati celuilalt ca stii ca perspectiva ta poate fi subiectiva. Daca faci doar anumite observatii, in loc sa arati cu degetul, celalalt va fi mai putin dispus sa se certe cu tine. Daca decizia ta este finala si nu poate fi negociata, (in cazul unei concedieri, de exemplu), fii ferm si direct, fara a lasa loc de interpretari sau dezbateri.
 
4. Nu scoate situatia din context
Daca problema discutata este neatingerea unui target de vanzari, de exemplu, vorbeste despre circumstantele care au dus la acest rezultat. In loc sa presupui ca acest fapt se datoreaza unei lipse de motivatie sau de talent, ofera-i celuilalt ocazia sa isi expuna punctul de vedere.
 
5. Ofera o oportunitate de invatare
Dupa ce ai explicat problema in amanunt, concentreaza-te asupra lectiilor ce ar trebui invatate din aceasta experienta. Chiar daca esti nevoit sa concediezi un angajat, il poti ajuta sa invete din greseli si sa le evite in viitor. Ofera sfaturi utile si sincere.
 
6. Valideaza-i sentimentele
Chiar daca punctul tau de vedere nu mai poate fi negociat, trebuie sa iei totusi in considerare felul in care celalalt se simte. Chiar daca nu esti de acord cu acesta, ii poti accepta totusi parerile si ii poti valida sentimentele. Arata-i ca ii accepti si respecti sentimentele. Nu vrei ca celalalt sa plece suparat si plin de ranchiuna.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016