Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa te faci remarcat la locul de munca

Tags: soft skills, hard skills, lider, trasaturi, promovare, cariera, cum sa te faci remarcat

Dupa finalizarea studiilor, nu exista niciun motiv pentru care sa nu poti avea succes in domeniu ales. Sau exista? Fie ca ne place sau nu, cunostintele de specialitate nu ne asigura neaparat un job stabil, bine remunerat. Angajatorii cauta oameni care sa fie exceptionali in ceea ce fac si sa posede "hard skills", insa mai cauta ceva: asa-numitele "soft skills" - adica acele competente de lucru cu oamenii.
Nu este suficient sa fii inteligent si perseverent, trebuie sa stii si cum sa te faci remarcat. Dupa ce ai investit timp si bani in acumularea cunostintelor tehnice, va trebui sa iti dezvolti alte abilitati, in special cele de comunicare si de interrelationare.
 
Iata cum arata un lider in devenire:
 
1. Sarmant
Oamenii sarmanti pot fi confundati cu usurinta cu cei care vor sa fie pe placul tuturor. Insa exista o diferenta esentiala intre cele doua categorii: oamenii sarmanti pot castiga cu usurinta increderea si simpatia celorlalti si ii pot face sa isi deschida sufletul.
 
Cum ajungi sa fii sarmant? In afara tinutei, care ar trebui sa fie impecabila, va trebui sa iti dezvolti abilitatile de comunicare cu cei din jur si sa devii mai empatic. O persoana sarmanta reuseste sa castige increderea cuiva in doar 10 minute.
 
Pe plan profesional, a fi sarmant inseamna sa ai intotdeauna un subiect de discutie, sa stii detalii relevante despre persoana cu care porti o discutie si sa vorbesti intr-un mod placut.
 
2. Investeste in relatii
Ce inseamna acest lucru? In primul rand, inseamna sa fii deschis, uneori chiar vulnerabil. Inseamna sa faci sacrificii pentru binele altcuiva, sa-ti ajuti colegii de munca, sa oferi sfaturi, sa iti oferi din timpul pretios pentru a discuta cu cei implicati in dezvoltarea proiectului.
 
3. Binevoitor
Demonstreaza ca esti o persoana binevoitoare, careia ii pasa cu adevarat de ceilalti. Intreaba-ti colegii cum se descurca cu proiectele in desfasurare, aminteste-ti de zilele lor de nastere si retine alte detalii personale ale acestora. Fii cu adevarat interesat de cei din jur, fara a parea „bagaret”.
 
4. Ambitios
Nu este suficient sa visezi, trebuie sa iti si exprimi viziunile, altfel acestea nu vor fi luate in considerare. Fara a parea laudaros, trebuie sa le spui oamenilor cine esti si ce te pricepi sa faci. Comunica echipei si superiorilor planurile si obiectivele tale.
 
5. Atitudine pozitiva
Nu trebuie sa aprobi totul, ci sa fii deschis la noi provocari, sa accepti si alte puncte de vedere si sa ai o atitudine general pozitiva, fara a-ti pierde realismul. Nu respinge din start nicio idee, ci exprima ce crezi ca poate fi realizat si ce nu. Nu spune niciodata „Nu pot” sau „Nu stiu”, ci alege sa investighezi problema in profunzime.

Sursa: Pick The Brain
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016